آمریکا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می نماید

به گزارش ورزش من و تو، آمریکا صادرات هوش مصنوعی به چین را از ترس اینکه به دست چینی ها نیفتد، محدود می نماید و از این پس شرکت های آمریکایی برای صادر کردن هوش مصنوعی خود باید مجوز بگیرند.

آمریکا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، نگرانی دولت آمریکا در خصوص پیشرفت و دخالت چینی ها در فناوری منجر به اعمال محدودیت های قابل توجه در خصوص هوش مصنوعی می گردد.

وزارت بازرگانی فردا(6 ژانویه) قوانینی را وضع می نماید که شرکت ها در صورت تمایل برای صادر کردن بعضی از نرم افزارهای تصویربرداری جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی خود به کشورهای دیگر غیر از کانادا، مجبور به دریافت مجوز می شوند.

جای تعجب نیست که مقامات آمریکایی نگران این فناوری باشند، چرا که هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادها) و ماهواره هایی که می توانند با استفاده از هوش مصنوعی اشیاء و مکان های مختلف را شناسایی نمایند ممکن است به دست چینی ها و سایر کشورهایی که متحد آمریکا نیستند بیفتد.

این قانون اولین قانونی است که به عنوان محدود کردن صادرات فناوری های حساس به کشورهایی غیر متحد با ایالات متحده وضع می گردد.

هدف از وضع این قانون این است که هم مانع از کپی کردن آسان و بی دردسر این فناوری های آمریکایی و در نتیجه عدم حصول مزایای مالی برای آمریکا گردد و هم نقاط ضعف امنیتی آمریکا شناسایی نگردد.

در حالی گستردگی دستیابی به هوش مصنوعی می تواند برای اهداف بشردوستانه از جمله شناسایی تأثیر تغییرات آب و هوایی یا پراکندگی شهری مفید واقع گردد، این قانون موجب محدودیت در این زمینه ها خواهد شد و صنایع مختلف نگران گسترش این محدودیت ها از جانب آمریکا هستند.

ایالات متحده از ترس چینی ها، شرکت هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داده است و با این قانون جدید نیز صادرات فناوری های کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را با هدف عدم دسترسی آسان چین به آنها منع می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 858

به "آمریکا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از ترس چین صادرات هوش مصنوعی را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید