51 فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند

به گزارش ورزش من و تو، دولت ویتنام در راستای مبارزه با فساد اقتصادی در بخش بانکداری خصوصی با شدت وارد عمل شده است و در تازه ترین اقدام خود تعداد 51 فعال بانکی و تاجر ویتنامی را به ارتکاب کلاه برداری محاکمه کرد.

51 فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش تجارت نیوز، جرم این 51 نفر شراکت در اعطای وام های نامعین است که خلاف مقررارت ویتنام محسوب می گردد. این در حالی است که بخش بانکداری خصوصی ویتنام با زدوبند محصور شده است.

هاوان سم رئیس سابق اوشن بانک ویتنام متهم است که در سال 2012 میلادی چندین فقره وام غیر قانونی را به ارزش 23 میلیون دلار تایید نموده است. او به همراه 50 بانکدار و بازرگان دیگر که عمدتا در اوشن بانک فعالیت داشتند، امروز در ویتنام محاکمه شدند و حکم بعضی از آنها اعدام گزارش شده است.

این اقدام رئیس سابق اوشن بانک منجر به نابودی این بانک و به دست آوردن عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ویتنامی برای هاوان سم شد.

بر پایه این گزارش، گروه بانکداری اوشن ویتنام در سال 2007 میلادی آغاز به کار کرد و در کناره فعالیت های بانکی در حوزه دادوستد ملک و هتل داری هم فعالیت داشت و بر اساس آمارهای منتشر شده، دارایی این بانک در سال 2013 میلادی به 500 میلیون دلار رسید.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 486

به "51 فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51 فعال بانکی در ویتنام محاکمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید