40 درصد مردم کره شمالی نیازمند یاری های غذایی فوری هستند

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران آنلاین:سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام نمود 40 درصد مردم کره شمالی به یاری های فوری غذایی نیازمند هستند.

40 درصد مردم کره شمالی نیازمند یاری های غذایی فوری هستند

به گزارش یونهاپ، سازمان ملل یکشنبه 28 مهر گفت فراوری محصولات زراعی و کشاورزی کره شمالی به دلیل خشکسالی به کم ترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: تنها 56.3 میلی متر باران از ژانویه تا مارس 2019 (11 دی 1397 تا 11 فروردین 1398) در سراسر کره شمالی ثبت شده است که کم ترین میزان از سال 1917 میلادی تا کنون است. میانگین بارش در استان هوانگای جنوبی که به عنوان منبع نان کره شمالی شناخته می گردد از آوریل تا ژوئیه سال 2019 میلادی(11 فروردین تا 9 مرداد 1398) 50 درصد میانگین بارش طولانی مدت را ثبت نموده است.

به گزارش ایرنا، این سازمان در گزارش خود آورده است حدود 10.1 میلیون نفر معادل 40 درصد از جمعیت کره شمالی در شرایط ناامنی مواد غذایی هستند و فوراً به یاری غذایی احتیاج دارند.

توفان لینگ لینگ ماه گذشته به شدت استان های هوانگای شمالی و جنوبی و همچنین استان هامگیون جنوبی را که اکنون فصل برداشت آنها فرا رسیده است؛ تحت تاثیر قرار داد و 46 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تخریب کرد.

فائو می گوید اگر خشکسالی اتفاق بیافتد این احتمال وجود دارد که وضعیت امنیت غذایی حتی بیشتر وخیم تر گردد و احتیاجهای بشردوستانه به شدت افزایش یابد این شرایط می تواند تاثیر جدی بر جمعیت آسیب پذیر این کشور داشته باشد که به فراوری داخلی متکی است.

سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد خواهان اقدام فوری در سه ماه آینده برای کاهش تأثیر شرایط طولانی مدت خشک بر امنیت غذایی مردم این کشور شد.

در ماه مرداد ماه سال جاری وزارت کشاورزی ایالات متحده میزان فراوری برنج کره شمالی در سال کشاورزی 2019 - 2020 را معادل 1.36 میلیون تن محاسبه کرد که نسبت به میانگین 5 سال گذشته 17 درصد کاهش نشان می دهد.

کره جنوبی قصد داشت در شهریور ماه سال جاری 50 هزار تن برنج را به منظور یاری به احتیاجمندان این کشور به کره شمالی بفرستد، اما پیونگ یانگ در اعتراض به یک رزمایش نظامی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا، این پیشنهاد را رد کرد.

کره شمالی که تحت شدیدترین تحریم های سازمان ملل، آمریکا و حتی همسایگان خود مانند کره جنوبی و ژاپن واقع شده است بارها و بارها خواهان متوقف کردن رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی شده است و معتقد است این رزمایش ها، تمرینی برای حمله به کره شمالی است.

کره شمالی مدت هاست از کمبود مواد غذایی رنج می برد اما اوضاع در سال های اخیر به دلیل تحریم های شدید آمریکا علیه پیونگ یانگ به بهانه برنامه های هسته ای و موشکی این کشور به شدت افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 495

به "40 درصد مردم کره شمالی نیازمند یاری های غذایی فوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد مردم کره شمالی نیازمند یاری های غذایی فوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید