راهنمای خرید ویلا در شمال

به گزارش ورزش من و تو، زمانی که در شهر های شلوغ و پر از جمعیت و ترافیک همراه با آلودگی هوا زندگی می کنید اگر اندوخته اقتصادی داشته باشید یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید بگیرید خرید ویلا در یکی از خوش آب و هوا ترین شهر های شاقتصادی کشور می باشد که حداقل گاهی یکبار به آنجا سر زده و از زندگی در دل طبیعت لذت ببرید، از نظر روانی نیز تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

راهنمای خرید ویلا در شمال

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خرید ویلا به راحتی خرید آپارتمان نقلی نیست و اگر قصد دارید سرمایه و پس اندازتان را صرف خرید ملک ویلایی کنید باید به نکات ویژه ای توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به چند نکته درباره خرید ویلا در شمال بپردازیم.

ساخت و ساز ویلا در شهرهای شمالی

اولین و مهمترین عامل، شرایط اقلیمی استان های شمالی کشور است. آب و هوای مرطوب، جاذبه های دیدنی شمال ، بارندگی های فصلی و… شرایطی بسیار خوشایند را ایجاد نموده و به خصوص برای افرادیکه به بیماری های تنفسی مبتلا هستند، زندگی در چنین مناطقی از هر درمانی دارویی بهتر اثر می نماید. اگر جاهای دیدنی تهران

در استان های شمالی کشور موقعیت کشاورزی برای تنوع وسیعی از محصولات وجود دارد. من جمله می توان به کشت و کار برنج، باغ های مرکبات، مزارع چایی و… اشاره نمود.

ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی ؟

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می گردد که کنار خط ساحلی و با فاصله ای اندک از دریا ساخته شده است. از مزایای ویلای ساحلی می توان به چشم انداز مستقیم به دریا، شنیدن صدای امواج دریا، دسترسی راحت به ساحل، دسترسی آسان به جاده های اصلی و امکانات شهری و دسترسی آسان در فصل های سرد سال اشاره نمود.اما ویلاهای ساحلی یک عیب عظیم دارند و آن این است که به خاطر نزدیک بودن به ساحل دریا در ماه های گرم سال (تیر و مرداد) هوای اطرافشان به شدت شرجی می گردد که شاید برای بسیاری از افراد قابل تحمل نباشد. ضمن اینکه ویلاهای ساحلی به خاطر زمین های ماسه ای نسبت به ویلاهای جنگلی تنوع گیاهی کمتری دارند. بنابراین اگر دوست دارید در محل ویلایتان از طبیعت سبز لذت ببرید ویلای ساحلی مناسب شما نیست.

ویلای مستقل یا ویلای شهرکی ؟

اگر در استان های شمالی کشور گشت و گذار نموده باشید، گروهی از ویلاها را مشاهده می کنید که به صورت متمرکز در قسمتی از مناطق خاص بنا شده اند. این ویلاها نزدیک به هم و به دور از مرکز شهر هستند. بنابراین در خصوص خرید ویلای شهرکی به دو نکته توجه کنید. آیا تمایل دارید در خارج از شهر اقامت داشته باشید؟ آیا نزدیک بودن ویلاها به یکدیگر و محدود شدن اختیارات شخصی شما، مسئله آزاردهنده ای نیست؟ ویلاهای مستقل در نزدیکی شهر بوده و از سویی دیگر از شلوغی جمعیت در ویلاهای شهرکی دور خواهید ماند، البته ضروری است در خصوص امنیت ویلاها نیز صحبت کنیم. در ساخت و ساز ویلاهای شهرکی حتماً بحث نگهبان برای شهرک در نظر گرفته می گردد در صورتیکه امنیت ویلاهای شخصی تماماً بر عهده خودتان خواهد بود.

خرید ویلای قانونی و مناسب

همانگونه که بیان کردیم، مجوزهای رسمی برای ساخت و ساز ویلا را آنالیز کنید. ضروری است قبل از آغاز پیمانکاری ویلا مهندسین ناظر مجوزهای لازم را کسب نمایند در غیر این صورت احداث ویلا غیر قانونی خواهد بود، بنابراین در زمان خرید ویلا حتماً این مدارک را آنالیز کنید.

در زمان خرید ویلا در شمال حتماً موقعیت جغرافیایی را در نظر بگیرید. ویلاهایی که در مناطق خطرناک همانند حریم رودخانه، دامنه کوه و… بنا شدهاند نه تنها از بلایای طبیعی در امان نبوده بلکه برای زندگی نیز خطراتی در کمین شما خواهد بود. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می نماید که شما با خود بچه های کم سن و سال به همراه داشته باشید.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

قبل از خرید ویلا در شمال، شش دانگ بودن سند ویلا را آنالیز کنید

یکی از مواردی که خریداران هنگام خرید ویلا در شمال دقت کمی به آن دارند و پس از قطعی شدن خرید ویلا با مسائل مربوط به آن روبرو می شوند، شش دانگ بودن سند ویلا است.ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد و هیچ گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.به عنوان مثال بعضی از املاکی ها قرارداد بین خریدار و فروشنده را به صورت قولنامه ای تنظیم می نمایند و ادعا دارند که سند به نام پیمانکار است و پس از اتمام ساخت ویلا فروشنده ویلا را به نام خریدار سند خواهد زد. این موضوع برای ویلاهای شهرکی که به صورت عمده ساخته می شوند بیشتر صدق می نماید.

خرید ویلا

شرایط پرنوسان اقتصاد در سال های اخیر و افزایش فشار شهرنشینی موجب شده خرید و فروش ویلا رشد قابل توجهی داشته باشد.

ویلاهای ساحلی نسبت به ویلاهای جنگلی دسترسی بهتری به امکانات شهری دارند، اما قیمتشان بالاتر است. خرید ملک و زمین ویلایی ساحلی و جنگلی بسیار سلیقه ای است.

ویلاهای شهرکی امکاناتی را دارند که ویلاهای مستقل ندارند، اما در این ویلاها حریم شخصی محدودتری دارید.

پیش از خرید مشخص کنید به ویلایی با چه اندازه ای احتیاج دارید. اگر خانواده ای پرجمعیت هستید سراغ ویلاهای دوبلکس یا تریپلکس و اگر خانواده ای کم جمعیت هستید سراغ ویلاهای فلت بروید.

منبع : جاهای دیدنی ایران

منبع: اتاق
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1346

به "راهنمای خرید ویلا در شمال" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید ویلا در شمال" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ویلا در شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید