14هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت آب در شهرستان گناباد طی 4 ماه ، رصد شرایط آب شرب به وسیله دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش ورزش من و تو، شرکت ها و امورهای تابعه آبفا در خراسان رضوی تامین آب شرب بهداشتی و با کیفیت در کنارتامین پایدار را به اسم وظیفه ذاتی خود به جدیت پیگیری می نمایند.

14هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت آب در شهرستان گناباد طی 4 ماه ، رصد شرایط آب شرب به وسیله دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، جواد سالاری از آب شرب با کیفیت به اسم خط قرمز ایم امور یاد کرد و گفت: کیفیت آب از جمله مسائلی است که با سلامتی، بهداشت فردی و عمومی جامعه نسبت مستقیم دارد و لزوم پایش آب و تأمین شرایط بهداشتی و استاندارد وکنترل کیفیت آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه وجود بسیاری از عناصر موجود در آب آشامیدنی برای سلامتی انسان لازم است اما افزایش غلظت این عناصر ممکن است باعث بروز مشکل برای سلامتی فرد گردد، افزود: واحد کنترل کیفی آبفا گناباد در 4 ماهه نخست سال 1400 در سه هزارو700 مورد آزمایش کنترل کیفیت آب انجام داد که از این تعداد 971 مورد مربوط به آزمایشات میکروبی ، 43 مورد فلزات سنگین، 9 مورد بیولوژی، 756 مورد آزمایش میکروبی HPC و هم هزارو942 مورد آزمایش PH و کدورت آب بوده است.

وی اضافه نمود: شرایط بهداشتی آب شرب مشترکان علاوه بر آزمایشگاه آبفا خراسان رضوی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان هم رصد می گردد و هیچ مسئله ای در آب شرب مشترکان شهرها و روستاها وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1712

به "14هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت آب در شهرستان گناباد طی 4 ماه ، رصد شرایط آب شرب به وسیله دانشگاه علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت آب در شهرستان گناباد طی 4 ماه ، رصد شرایط آب شرب به وسیله دانشگاه علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید