یک سالاد مایکروویوی که شبیه کیک است!

به گزارش ورزش من و تو، محتویات تشکیل دهنده بسیاری از غذاها را در همان نگاه اول می توان تشخیص داد ولی برخی از غذاها را طوری تزئین می نمایند که به هیچ وجه نمی گردد به کنه وجودشان پی برد.

یک سالاد مایکروویوی که شبیه کیک است!

کیک خیار یا سالاد با روکش خیار هم از همین دست غذاهاست که اگر چه سالاد است ولی ظاهری شبیه به دسر و کیک دارد. این سالاد برای مهمانی ها ایده آل است؛ ضمناً محتویات داخل آن را در مایکروویو درست می نمایند. این هم پیشنهادی ویژه برای هواداران پخت و پز با مایکروویو.

مواد لازم

یک کیلوگرم سیب زمینی

یک پیمانه شوید ریز خرد شده

یک پیمانه جعفری ساطوری

6 عدد پیازچه

8 عدد خیارشور

10 عدد قارچ

6 عدد خیار درختی

5 /1 پیمانه سس مایونز

یک ق س سرکه

کمی آب لیمو ترش تازه

روغن زیتون کمی

4 /1 پیمانه ماست چکیده برای تزئین

مقداری برگ جعفری برای تزئین

مقداری گوجه فرنگی گیلاسی برای تزئین

2 /1 پیمانه نخود فرنگی

چند عدد زیتون برای تزئین

نمک و فلفل کمی

2 عدد هویج

30 گرم کره

1. سیب زمینی ها را خوب شسته و چند سوراخ روی پوست آنها با نوک چاقو یا چنگال ایجاد کنید. آنها را روی سینی مایکروویو بگذارید و بدون درپوش با سیستم مایکرو بالاترین قدرت (100 درصد) به مدت 15 -12 دقیقه بپزید. سیب زمینی های پخته را زیر آب سرد بگیرید تا پوستشان راحت جدا گردد. بعد آنها را نگینی ریز خرد کنید.

2. هویج را هم شسته و با پوست روی سینی مایکروویو گذاشته و با سیستم مایکروویو بالاترین قدرت آن به مدت سه الی چهار دقیقه بپزید. البته این بار درپوش را بگذارید. بعد از پخت، مثل سیب زمینی آنها را هم ریز خرد و نگینی کنید.

3 نخود فرنگی را در کاسه ای شیشه ای در مایکروویو گذاشته و به مدت 12-8 دقیقه با بالاترین قدرت سیستم مایکرو مغزپخت کنید. پیازچه ها را هم نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

4 . قارچ را قبل از پخت حلقه حلقه برش بزنید و با مقداری کره در ظرف پیرکس بگذارید و بدون درپوش به مدت 5-3 دقیقه با سیستم مایکرو ویو و بالاترین قدرت حرارت دهید. خیارشورها را هم نگینی ریز خرد کنید.

5 . سس مایونز را در کاسه ای بزرگ ریخته، نمک، فلفل، آب لیموترش، سرکه و روغن زیتون را اضافه نموده و هم بزنید تا یک سس یکدست به دست آورید. همه مواد پخته شده یا تازه را که ریز خرد نموده اید در کاسه بریزید. سبزی ها (جعفری و شوید) را هم که ساطوری و ریز خرد نموده اید به آنها بیفزایید و خوب هم بزنید تا سس به خورد همه مواد برود.

6 . حالا سالاد آماده را کناری بگذارید. خیارهای سالادی را با پوست خوب بشویید و با پوست کن به صورت طولی ورقه ورقه کنید. قالب کیک یا دسر را آماده نموده و نوارهای خیار را در ظرف طوری بچینید که یک لایه در کف ظرف قرار گیرد و مقداری از نوارها از قالب بیرون بیایند. لبه های آنها را روی هم بگذارید تا وقتی سالاد را برمی گردانید هم یک لایه خیار روی آن باشد و هم تمام سطح دسر را بپوشاند.

7. سالاد را در قالب روی خیارها ریخته و با پشت قاشق خوب فشار دهید. اضافی خیارها را هم که از قالب بیرون زده روی سالاد برگردانید و خوب به هم فشرده کنید. سالاد آماده را با قالب به مدت دو ساعت در یخچال گذاشته و بعد از آماده شدن درآورده و با جعفری، ماست، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتون تزئین کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2233

به "یک سالاد مایکروویوی که شبیه کیک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سالاد مایکروویوی که شبیه کیک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید