گیاهی برای درمان سرطان تخمدان

به گزارش ورزش من و تو، این پژوهش نشان می دهد که Artesunate، دارویی که با استفاده از گندواش ساخته می گردد، سلول های سرطانی تخمدان را در چندین مدل پیش بالینی سرطان تخمدان از بین برده است.

گیاهی برای درمان سرطان تخمدان

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز تازه خود دریافته اند که شاید گیاهی که برای درمان مالاریا به کار می رود، در درمان سرطان تخمدان هم موثر باشد.

آنالیز تازه پژوهشگران مرکز سرطان دانشگاه کنتاکی مارکی (University of Kentucky Markey Cancer) آمریکا نشان می دهد که گیاه موسوم به گندواش (Artemisia annua) که به خاطر ترکیبات ضد مالاریای موجود در آن مورد استفاده قرار می گیرد، برای درمان سرطان تخمدان هم امیدوارنماینده است.

این پژوهش نشان می دهد که Artesunate، دارویی که با استفاده از گندواش ساخته می گردد، سلول های سرطانی تخمدان را در چندین مدل پیش بالینی سرطان تخمدان از بین برده است.

گزارش ها حاکی از این هستند که 2/3 درصد مرگ و میر های ناشی از سرطان در سال 2021، در اثر ابتلا به سرطان تخمدان بوده اند. روش استاندارد درمان برای سرطان پیشرفته تخمدان که از سال 2003 تغییر نکرده، استفاده از دو عامل شیمی درمانی است؛ کربوپلاتین (Carboplatin) و پاکلی تاکسل (Paclitaxel).

پژوهشگران در این پروژه دریافتند که Artesunate، هم به تنهایی و هم در ترکیب با کربوپلاتین و پاکلی تاکسل، فعالیت ضد سرطانی دارد و می تواند از پیشرفت بالینی این راهبرد حمایت کند.

جیل کولسار (Jill Kolesar)، از پژوهشگران این پروژه گفت: Artesunate، از نظر سنتی به اسم یک داروی ضد مالاریا مورد استفاده قرار می گیرد، اما شواهد موجود، فعالیت ضد سرطانی آن را نشان می دهد. این شواهد، از ورود آن به مراحل بالینی پشتیبانی می نمایند و ما امیدواریم که پیامد های مثبتی برای بیماران مبتلا به سرطان تخمدان داشته باشند.

کنتاکی در حال حاضر تنها ایالتی است که میزان قابل توجهی از گیاه گندواش در آن رشد می نماید. فرایند رشد این گیاه مانند توتون و تنباکو است و شاید بتواند محصولی برای تامین عایدی کشاورزان این منطقه باشد. این پژوهش، در مجله Diagnostics به چاپ رسید.

منبع: فرادید
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1662

به "گیاهی برای درمان سرطان تخمدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی برای درمان سرطان تخمدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید