گوگل بی سروصدا قابلیت صدای تطبیقی را به پیکسل 6 و 6 پرو اضافه نمود

به گزارش ورزش من و تو، قابلیت صدای تطبیقی (Adaptive Sound) که در گوشی های گوگل پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G از آن استفاده شده، به نسل تازه پرچم داران گوگل یعنی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هم به تازگی اضافه شده است. سال گذشته، این قابلیت به نسل قبلی گوشی های پیکسل برای بهبود کیفیت نسبتا ضعیف صدا افزوده شد. مسلما، بلندگوهایی که سری گوگل پیکسل 6 از آن استفاده می کنند، کیفیت بالایی ندارند. بنابراین ممکن است گوگل به این نتیجه رسیده باشد که مدل های تازه به قابلیت صدای تطبیقی نیز نیاز داشته باشند.

گوگل بی سروصدا قابلیت صدای تطبیقی را به پیکسل 6 و 6 پرو اضافه نمود

به هر حال، این ویژگی خیلی بی سروصدا به گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو اضافه شده و به لطف کاربرانی مانند میشال رحمان، قابلیت صدای تطبیقی در نوترین گوشی های گوگل کشف شد. اگر هنوز با قابلیت صدای تطبیقی آشنایی ندارید، بد نیست کمی به آن بپردازیم. به طور کلی، این قابلیت با استفاده از میکروفون های گوشی شما، اکولایزر صدا را تنظیم می کند. با این حال، اگر صدا را خیلی بلند کنید این قابلیت تأثیر چندانی بر روی کیفیت صدا نخواهد داشت.

ممکن است افرادی نگران این قضیه باشند که گوگل از قابلیت صدای تطبیقی برای شنیدن صدای اطراف آن ها سوء استفاده خواهد کرد، اما این طور نیست. گوگل اعلام کرده که این صدا ها مدت کوتاهی بعد از پردازش حذف خواهند شد و از گوشی شما خارج نمی شوند. بنابراین نه آن صداها و نه مکالمه هایی که به طور تصادفی ضبط شده اند به گوش گوگل نمی رسد. همان طور که قبلا ذکر شد، پس از اضافه شدن این قابلیت هیچ اعلانی را دریافت نمی کنید. شما فقط باید هر چند وقت یک بار در بخش صدا و در تنظیمات گوشی خود این قابلیت را بررسی کنید.

گفتنی است که گوگل دو پرچم دار نو خود را در تاریخ 27 مهر ماه امسال معرفی کرد که از نظر ویژگی های کلیدی مشابه یکدیگر هستند. این دو اولین گوشی هایی هستند که از همان ابتدا همراه با اندروید 12 راهی بازار می شوند و برای اولین بار در اکوسیستم اندروید، از 5 سال آپدیت امنیتی بهره می برند. مدل پرو سری گوگل پیکسل 6 با نمایشگر 6.7 اینچی اولد مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3120 راهی بازار می شود.

از ویژگی های مهم این نمایشگر می توانیم به رفرش ریت 120 هرتزی آن اشاره کنیم که به لطف فناوری LTPO از نوع متغیر محسوب می شود. برخلاف پیکسل 6 که نمایشگر آن از لبه های تخت بهره می برد، در لبه های نمایشگر این گوشی شاهد خمیدگی هستیم. در بخش جلویی و پشتی آن شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده و این یعنی در برابر ضربات مختلف از دوام بالایی بهره می برد. مانند بسیاری از پرچم داران، حسگر اثر انگشت پیکسل 6 پرو هم زیر نمایشگر تعبیه شده که از نوع اپتیکال است.

گوگل برای این گوشی 12 گیگابایت رم در نظر گرفته که 4 گیگابایت بیش از پیکسل 5 و دو برابر ظرفیت روم پیکسل 4 محسوب می شود. کاربران برای حافظه داخلی می توانند بین ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایت دست به انتخاب بزنند. این در حالی است که سه نسل قبلی پیکسل، حداکثر حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارائه می دادند. اگرچه دوربین اولترا واید این گوشی از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد که یعنی نسبت به دوربین اولترا واید پیکسل 5 رزولوشن کمتری دارد، ولی در عوض مبتنی بر پیکسل های بزرگ تری است و به همین علت می تواند نور بیشتری را جذب کند. در کنار این دو دوربین، باید به دوربین پریسکوپی هم اشاره کنیم که زوم 4 برابری را امکان پذیر می کند و حداکثر توان زوم دیجیتال این گوشی به لطف فناوری Super Res Zoom به 20 برابر می رسد.

در کنار ارتقاهای سخت افزاری دوربین، باید به ارتقاهای نرم افزاری هم اشاره کنیم. یکی از این ویژگی ها Magic Eraser یا پاک کن جادویی نام دارد که می تواند بخش های دلخواه شما را از تصویر حذف کند. انرژی این گوشی از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود که از سرعت شارژ 30 وات پشتیبانی می کند.

همچنین باید به پشتیبانی از شارژ بی سیم 23 وات هم اشاره کنیم. در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هستیم که سنسور آن نسبت به نسل قبلی سری پیکسل میزان بزرگ تری دارد. طبق ادعای گوگل، این سنسور می تواند حدود 150 درصد نور بیشتری ثبت کند. از نظر ویژگی های نرم افزاری مانند اندروید 12، امکانات دوربین، پشتیبانی 5 ساله و دیگر امکانات این چنینی، هیچ تفاوتی بین این دو گوشی نو گوگل وجود ندارد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1855

به "گوگل بی سروصدا قابلیت صدای تطبیقی را به پیکسل 6 و 6 پرو اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل بی سروصدا قابلیت صدای تطبیقی را به پیکسل 6 و 6 پرو اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید