گنجینه هایی که با ذوب شدن یخ کشف شدند

به گزارش ورزش من و تو، ایسنا/ این خبر پیرامون گنجینه هایی که با ذوب شدن یخ کشف شدند، برای شما نگارش شده است.

گنجینه هایی که با ذوب شدن یخ کشف شدند

صندل عصر آهن

کشف یک صندل ساده در گذرگاه کوهستانی واقع در مرکز نروژ نشان می دهد که این محوطه حدود 1700 سال پیش به عنوان مسیر رفت و آمد مسافران مورد استفاده قرار میگرفت. بعلاوه میتوان نتیجه گرفت در دورانی که از این صندل استفاده میشد، در این مکان یخ و برف کمتری نسبت به امروزه وجود داشت. تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می دهد که این صندل حوالی 300 میلادی ساخته شده و طراحی آن شبیه صندل های رومی آن دوران است.

شمشیر وایکینگ

این شمشیر آهنین به وسیله شکارچیان در دامنه یک کوهستان واقع در نروژ کشف شد. هیچ اثری از وجود گور در نزدیکی این شمشیر وجود ندارد و دلیلی هم ندارد که چنین شمشمیری در این مکان قرار داده شود. در نتیجه باستان شناسان معتقدند که صاحب شمشیر آن را گم نموده است.

دستکش عصر وایکینگ

این دستکش که برای دست چپ درست شده، در مسیر کوهستانی واقع در مرکز نروژ کشف شد. این دستکش در عصر وایکینگ و حوالی سال 900 میلادی از چند تکه بافت درست شده است.

تیر اسباب بازی

این تیر چوبی اسباب بازی که 26 سانتیمتر طول دارد، به سال 600 میلادی باز می شود و می تواند اطلاعات جدیدی درباره دوران کودکی در این دوره از تاریخ را در اختیار ما بگذارد. شاید یک کودک حین تمرین این تیر را در برف گم نموده و فکر نموده بود آن را برای همواره از دست داده است، اما این تیر اکنون و پس از گذشت 1400 سال همچنان سالم به جای مانده است. با اینکه این تیر یک اسباب بازی است، اما استفاده از آن اهمیت بسیار زیادی داشت؛ چرا که در آن موقع شکار کردن منبع اصلی تامین غذا بود و کسب مهارت در استفاده از تیر و کمان میتوانست در مرگ و زندگی تاثیرگذار باشد.

تیرهای واقعی

گوزن صید اصلی شکارچیان در کوههای یخ زده نروژ بود و تیرهای تاریخی با نوک آهنین در قله کوه Sandgrovskaret کشف شده اند. باستان شناسان شاهد افزایش کشف آثار تاریخی متعلق به اواخر عصر یخبندان کوچک شده اند که فوران آتشفشان ها و ابر غبار دمای کره زمین را کاهش داده بود.

مخفیگاه شکار عصر آهن

باستان شناسان بقایای پنج تیر را در یک مخفیگاه سنگی شکار، در کوهستانی واقع در نروژ کشف کردند. این مخفیگاه ها برای این ساخته شده بودند که شکارچیان عصر آهن را از دید پنهان نمایند. چنین مخفیگاه هایی اهمیت زیادی داشتند، چرا که این تیرهای بدوی فقط از فاصله 20 متری کارایی داشتند و گوزن های شمالی معمولا موجودات بسیار خجالتی هستند.

اوتسی، مرد یخی

یکی از مشهورترین اکتشافاتی که با ذوب شدن یخ های کوهستان اروپا حاصل شد، بقایای بجا مانده از مردی به نام اوتسی است که 5300 سال پیش در گذرگاهی واقع در کوههای آلپ درگذشت. باستان شناسان در کنار این مرد، بقایای یک تبر با تیغه مسی را نیز کشف کردند.

کفش عصر برنز

این کفش 3000 ساله که در سال 2007 کشف شده، قدیمی ترین کفشی است که تا به امروز در نروژ کشف شده و یکی از اکتشافات مهم در کوهستانهای نروژ محسوب می شود. مقدار این کفش چرمی امروزه معادل مقدار سایز 34 یا 35 در ایالات متحده است و نشان می دهد به یک زن و یا یک کودک تعلق داشته است. این کفش به همراه چندین تیر و بیل چوبی کشف شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2189

به "گنجینه هایی که با ذوب شدن یخ کشف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجینه هایی که با ذوب شدن یخ کشف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید