کسب عنوان نخست مسابقات کشوری کمیکار توسط دانشجویان دانشگاه تبریز

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی تیم دانشجویان دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز در سیزدهمین دوره مسابقات دانشجویی کمیکار در بخش جداسازی آزمایشگاه، مقام اول را کسب کرد.

کسب عنوان نخست مسابقات کشوری کمیکار توسط دانشجویان دانشگاه تبریز

رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز با اشاره به کسب عنوان اول در بخش جداسازی آزمایشگاه در این دوره از مسابقات، اضافه کرد: مسابقات کشوری کمیکار با حضور 32 تیم از دانشگاه های کشور در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار گردید.

سعید زینالی اضافه کرد: تیم های شرکت نماینده در چهار بخش پوستر، لیگ آزاد، عملکرد و جداسازی باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه تبریز متشکل از دانشجویان عضو انجمن علمی دانشجویی رشته مهندسی شیمی و نفت به سرپرستی دکتراحمدلوی داراب در بخش جداسازی مقام نخست را کسب کرد.

وی با اشاره به بعضی از اهداف علمی این مسابقات، گفت: طراحی و ساخت ماشین های کوچک کمیکار به گونه ای است که نیروی محرکه آن با انجام یک واکنش شیمیایی تأمین می گردد. دانشجویان دانشگاه تبریز در بخش جداسازی آزمایشگاه پیروز شدند مقدار 1.5 لیتر مخلوط آب و الکل را با روش های مختلف جداسازی از یکدیگر جدا نمایند تا قابلیت استفاده در خودروی کمیکار را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، فراهم آوردن زمینه برای مشارکت دانشجویان در ارتقاء سطح علمی، ارائه جایگزینی مناسب برای افزایش راندمان و کاهش آلاینده ها، ابتکار در طرح، سادگی و ارزانی طرح، کار گروهی منسجم، ملاحظات زیست محیطی، ایمنی و پیروزیت در عملکرد، از دیگر اهداف این مسابقات دانشجوئی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 822

به "کسب عنوان نخست مسابقات کشوری کمیکار توسط دانشجویان دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب عنوان نخست مسابقات کشوری کمیکار توسط دانشجویان دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید