کارهایی که علوم شناختی برای موفقیت رسانه انجام می دهد

به گزارش ورزش من و تو، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش علوم شناختی در موفقیت رسانه ها گفت: صندلی علوم شناختی درفضای رسانه را نمی توان نادیده گرفت.

کارهایی که علوم شناختی برای موفقیت رسانه انجام می دهد

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره رابطه علوم شناختی با رسانه ها گفت: علوم شناختی در حقیقت یکی از پایه های علمی اخیر و متاخر بشر است و البته سابقه اصلی که علوم شناختی دارد مربوط به دوره گذشته، زمان افلاطون و ارسطو است که علم منطق را پیش بردند و شناخت جدیدی را از پیرامون خودشان کسب کردند و بنیان گذارعلوم شناختی امروز شدند .

وی اضافه نمود: علوم شناختی علمی میان رشته ای است و شاخه های متعددی را دربر می گیرد، اندیشمندان و دانشمندان زیادی روی این قضیه کارمی نمایند وهرروز این علم جدیدترمی گردد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان تاثیر رسانه ها برروی علوم شناختی گفت: اینکه رسانه ها در کجای کار این علوم قرار می گیرند یکی از ابعاد مهم علوم شناختی است، تفکر و شناخت بر موضوعات گروهی جامعه یکی از ابعاد این علم را دربرمی گیرد .

وی با تاکید بر اینکه صندلی علوم شناختی درفضای رسانه را نمی توان نادیده گرفت، اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهایی که رسانه های جهان را در دست دارند وآنگونه که خودشان می خواهند سوق می دهند و می پرورانند از علوم شناختی استفاده فراوان نموده اند .

فلاحتی با اشاره به بیانات امام علی (ع) و تاکید ایشان برخودشناسی، گفت: رسانه ها می توانند جلوه های شناختی را به انسان ارائه دهند، البته این امر مستلزم هنرهای رسانه ای، شیوه بیان و مخاطب شناسی است .

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی رسانه می تواند حرفی را به مردم بقبولاند و آنها را به سویی جهت دهد که فکرو ذهن مردم وآداب و رسوم جامعه خویش را بشناسد و شیوه متفاوتی را در بیان خودش بکار گیرد که تمام این عوامل به علوم شناختی وابسته است .

به گزارش فارس، نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه در دوازده محور شامل روش های تحقیق در علوم شناختی و رسانه، فلسفه ذهن و رسانه، انسان شناسی و زبان شناسی شناختی و رسانه، علوم اعصاب و رسانه، هوش مصنوعی و رسانه، علوم تصمیم و رسانه، روان شناسی شناختی و رسانه، جامعه شناسی شناختی و رسانه، اقتصاد رفتاری و رسانه، بازاریابی عصبی و رسانه، سیاستگذاری عمومی و رسانه، تربیت فردی و رسانه اول اسفندماه سال جاری برگزار می گردد.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 547

به "کارهایی که علوم شناختی برای موفقیت رسانه انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که علوم شناختی برای موفقیت رسانه انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید