تور هلند ارزان: چطور از فرودگاه اسخیپول آمستردام به مرکز شهر برویم؟

به گزارش ورزش من و تو، حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام | Amsterdam Schiphol Airport

فرودگاه اسخیپول-آمستردام که به فرودگاه اسخیپول معروفیت دارد اصلی ترین فرودگاه بین المللی کشور هلند محسوب می گردد. این فرودگاه تنها 9 کیلومتر از شهر آمستردام فاصله دارد، به همین علت به راحتی و در کمترین زمان می توان به مرکز شهر رسید. فرودگاه اسخیپول سومین فرودگاه پررفت و آمد در اروپاست و قطب اصلی فعالیت های ایرلاین کی ال ام (KLM) به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام صحبت کنیم و اطلاعات لازم در این رابطه را با شما در میان بگذاریم. اگر بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه اسخیپول رزرو نموده اید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور هلند ارزان: چطور از فرودگاه اسخیپول آمستردام به مرکز شهر برویم؟

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

قطار

قطار یکی از گزینه های مقرون به صرفه قیمت برای رسیدن به مرکز شهر است. علاوه بر قیمت مناسب، قطار را می توان سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اسخیپول نیز دانست. همین دو علت کافی است تا قطار را به مناسب ترین گزینه تبدیل کند. اگر وسایل و چمدان زیادی همراهتان نیست و دوست دارید ماجراجویی در شهر را هرچه زودتر شروع کنید از قطار بهره ببرید. ایستگاه قطار فرودگاه داخل ساختمان فرودگاه و در طبقه زیرزمین واقع شده است. این قطارها فاصله فرودگاه اسخیپول تا مرکز شهر آمستردام را در 15 الی 20 دقیقه طی می نمایند. ساعات کاری قطارها به صورت 24 ساعته است، اما از 6 صبح تا 1 بامداد هر 10-15 دقیقه یکبار و در ساعات دیگر هر یکساعت یک بار حرکت می نمایند. با مراجعه به باجه فروش بلیط در سالن پروازهای ورودی یا دستگاه های زردرنگ می توانید بلیط تهیه کنید.

اتوبوس

اتوبوس نیز یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه حمل و نقل فرودگاه اسخیپول است. در صورتی که آدرس هتل یا مقصدتان نزدیک یکی از ایستگاه های اتوبوس باشد می توانید به راحتی از فرودگاه به هتل بروید و شاید از این نظر از قطار بهتر باشد.

اتوبوس شماره 19 به نام اتوبوس اکسپرس فرودگاه یکی از گزینه های مقرون به صرفه حمل و نقل فرودگاه اسخیپول است که شاید برای گردشگر ها کمتر شناخته شده باشد. در طول هفته این اتوبوس از ساعت 5:15 صبح تا 1 بامداد فعال است و هر 10 الی 15 دقیقه یک بار از فرودگاه اسخیپول به سمت مرکز شهر حرکت می نماید. در روزهای آخر هفته این اتوبوس سرویس های محدودتری دارد و دیر به دیر حرکت می نماید. با استفاده از اتوبوس می توانید در عرض نیم ساعت به مرکز شهر آمستردام برسید. برای پرداخت کرایه نیز می توانید مبلغ کرایه را به صورت نقد به راننده بپردازید یا آنکه از قبل بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

تاکسی

تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام است. اگر خسته هستید و چمدان های زیادی همراهتان است و می خواهید هرچه زودتر به هتل برسید تاکسی را انتخاب کنید. با استفاده از تاکسی اگرچه هزینه به مراتب بیشتری پرداخت می کنید اما رفاه و راحتی بیشتری نیز خواهید داشت. تنها ایراد تاکسی این است که اگر در ساعات اوج ترافیک به فرودگاه اسخیپول برسید ممکن است در ترافیک گیر کنید و دیرتر به هتل برسید. اما اگر ترافیک نباشد در مدت زمان 20 دقیقه می توانید از فرودگاه به مرکز شهر و هتل برسید. به محض اینکه از ساختمان فرودگاه خارج می شوید ردیف تاکسی ها را می توانید ببینید. ممکن است به صورت پراکنده تاکسی های دیگری نیز وجود داشته باشند اما حتی الامکان سعی کنید از تاکسی های خطی فرودگاه بهره ببرید. تاکسی های فرودگاه اسخیپول کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند. اگر برای اولین بار به آمستردام سفر می کنید و نگران گم شدن در شهر هستید تاکسی برترین انتخاب برای شما خواهد بود.

سرویس شاتل هتل

فرودگاه اسخیپول سرویس ویژه ای برای مسافران فراهم نموده است. این سرویس به وسیله شرکت کانکسیون (Connexxion) ارائه می گردد و مسافران را از فرودگاه اسخیپول به مقصد بیش از 100 هتل در آمستردام می رساند. بنابراین به احتمال خیلی زیاد هتل شما نیز یکی از این 100 هتل است و به راحتی می توانید درب هتل پیاده شوید. اتوبوس شاتل دقیقا بیرون ورودی اصلی پروازهای ورودی واقع شده است. ساعات کاری اتوبوس شاتل از ساعت 6 صبح تا 9:30 شب است و این اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار حرکت می نماید. مدت زمان حرکت بستگی به تعداد توقف ها دارد و متغیر است. شما هم به صورت آنلاین و هم از باجه سرویس کانکسیون در سالن پروازهای ورودی شماره 4 می توانید بلیط این اتوبوس ها را تهیه کنید. مزیت اصلی اتوبوس شاتل این است که مقرون به صرفه تر از تاکسی است، اما رفاه و راحتی خوبی نیز برای مسافران دارد و آن ها را از درب فرودگاه تا درب هتل می رساند.

کرایه اتومبیل با راننده

اگر برای اولین بار به آمستردام سفر می کنید و دوست دارید با نهایت رفاه و راحتی به هتل بروید پس این گزینه را انتخاب کنید. این سرویس را شاید بتوان لوکس ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام دانست. خوبی این سرویس این است که کرایه ای تقریبا معادل کرایه تاکسی از شما دریافت می نماید، اما می توانید آن را از قبل رزرو کنید و مطمئن باشید وقتی به فرودگاه رسیدید راننده ای منتظر شماست. راننده ها در سالن پروازهای ورودی منتظر شما می مانند و در حمل چمدان ها به شما یاری می نمایند. اگر مقصدتان جایی در حومه شهر است این سرویس برترین گزینه خواهد بود. چون معمولا حمل و نقل عمومی به مقاصدی در مرکز شهر و اطراف سفر می نمایند و برای رفتن به حومه شهر چندان کارآمد نیستند. از طرفی می توانید مطمئن باشید که راننده راستا را بلد است و دیگر لازم نیست نگران گم شدن در شهر باشید. یکی از شرکت های خوب که این سرویس را ارائه می نماید مای درایور (My Driver) است.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1927

به "تور هلند ارزان: چطور از فرودگاه اسخیپول آمستردام به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: چطور از فرودگاه اسخیپول آمستردام به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید