همکاری مستر کارت با غول فناوری حاشیه ساز شد ، گوگل اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می نماید؟

به گزارش ورزش من و تو، بعضی شواهد حکایت از آن دارند که شرکت گوگل اطلاعات بانکی کاربران را خریداری نموده است. این موضوعی است که همزمان می توان هم خوب و هم بد باشد.

همکاری مستر کارت با غول فناوری حاشیه ساز شد ، گوگل اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، شرکت گوگل به طور رسمی اطلاعات بانکی کاربران را ضمن همکاری با مسترکارت خریداری نموده است.

در یک دنیای پسا سرمایه داری که آنالیز شرایط مالی افراد به یک موضوع عادی تبدیل شده است، رفتار گوگل چندان عجیب در نظر گرفته نمی گردد. اما برای بعضی از افراد بسیار ترسناک به نظر می رسد که غول فناوری سیلیکون ولی از تمامی اطلاعات بانکی آنان آگاه باشد.

گزارش ها نشان می دهد پس از چهار سال مذاکرات، گوگل از داده های کارت های اعتباری مستر کارت آگاه شده است. پیش بینی می گردد این اطلاعات در ازایمیلیون ها دلار، خریداری شده است.اما پرسش این است که اطلاعات مذکور قرار است چه کاربردی داشته باشند؟ احتمالا این داده ها به عنوان یک ابزار برای سنجش معیارهای فروش استفاده می گردد.

البته این شرکت بدون هیچ جنجالی در سال گذشته در یک پست وبلاگ اظهار داشت که در حال همکاری با مستر کارت است، هرچند که این امر از سوی مستر کارت به شکل رسمی مطرح نشده است.این همکاری می تواند نحوه انجام تبلیغات آنلاین را به سمت خرید های دنیای واقعی راهنمایی کند. بر اساس گزارش ها، تبلیغ کنندگان گوگل در طول مدت حداقل یک سال به اطلاعات مربوط به تراکنش های مسترکارت دسترسی داشته اند.

با همه این ها، گوگل در قالب یک بیانیه تاکید نموده که تمامی اطلاعات رصد شده را رمزگذاری نموده و هیچ اتفاقی برای داده های کاربران در این موتور جستجوی مشهور و قدرتمند رخ نخواهد داد. اما هواداران حریم خصوصی معتقدند این ادعای گوگل در برابر امنیت کاربران هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

ژنیا جافارت از بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) در مصاحبه با گیزمودو به همین نکته اشاره نمود و گفت: وقتی تصور می کنیم که یک پلت فرم به عنوان تنها محافظ و نگهبان اطلاعات شما، عمل می نماید، این اعتماد از سوی کاربران و دور زدن اعتماد به وسیله غول فناوری واقعا وحشتناک است. درواقع این رفتار درست شبیه قرار دادن دستگاه های شنود در خانه شما است. این دخالت های بی اجازه وارد همه بخش های زندگی کاربران می گردد و اطلاعات مالی، بهداشتی و شخصی کاربران را به یغما می برد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2134

به "همکاری مستر کارت با غول فناوری حاشیه ساز شد ، گوگل اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مستر کارت با غول فناوری حاشیه ساز شد ، گوگل اطلاعات بانکی کاربران را سرقت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید