گلکسی S22؛ کوچک ترین پرچم دار سامسونگ برای اپل درس هایی دارد

به گزارش ورزش من و تو، گلکسی S22 کوچک ترین پرچم داری است که سامسونگ طی چند سال اخیر رونمایی نموده است. شرکت کره ای در حالی این گوشی را با مقدار کوچک معرفی کرد که پیش از این فقط اپل بود که با مدل مینی از سری پرچم دارهای خود، احتیاج علاقه مندان به گوشی های کوچک را رفع می کرد اما حالا گلکسی S22 آمده تا درس خوبی به این شرکت بدهد.

گلکسی S22؛ کوچک ترین پرچم دار سامسونگ برای اپل درس هایی دارد

در این مقاله نظر شخصی نویسنده هم ذکر شده است

گلکسی S22 بعد از گلکسی S7، یکی از کوچک ترین پرچم دارهای سری S به شمار میرود که قرار است در سال 2022 به عنوان نماینده مدل استاندارد سامسونگ با رقبای قدرتمندی چون آیفون 13 به رقابت بپردازد. البته بودند گوشی هایی که اندازه کوچک تری از این محصول داشتند نظیر گلکسی S10e اما S22 خیلی هم از آن ها بزرگ تر نیست و همچنان در دسته گوشی های کوچک قرار می گیرد.

اگر بخواهیم این گوشی را محصولات دیگر سامسونگ مقایسه کنیم، نتیجه جالبی را شاهد خواهیم بود. شرکت کره ای در سال 2016 گلکسی S7 را با نمایشگر 5.1 اینچی راهی بازار کرد. سه سال بعد گلکسی S10e با نمایشگر 5.8 اینچی و دو سال پشت سر هم بعد از آن، گلکسی S20 و S21 با نمایشگرهای 6.2 اینچی به بازار عرضه شدند. اما گلکسی S22 نمایشگری 6.1 اینچی دارد که به لطف حذف چشمگیر حواشی، بسیار کوچک تر از قبل به نظر می رسد. شما می توانید در جدول زیر اندازه دقیق این پرچم دار را نسبت به گوشی های نسل قبل و بعلاوه آیفون 13 ببینید.

نام گوشیگلکسی S7گلکسی S10eگلکسی S20گلکسی S21گلکسی S22آیفون 13
ابعاد7.9 × 69.6 × 142.4142.2 × 69.6 × 7.9151.7 × 69.1 × 7.9151.7 × 71.2 × 7.9146 × 70.6 × 7.6146٬7 × 71.5 × 7.7
وزن152 گرم150 گرم163 گرم169 گرم167 گرم174 گرم
اندازه نمایشگر5.1 اینچ5.8 اینچ6.2 اینچ6.2 اینچ6.1 اینچ5.4 اینچ

همانطور که مشاهده می کنید، گلکسی S22 از لحاظ اندازه تنها 4 میلی متر با گلکسی S10e فاصله دارد که نمایشگری 5.8 اینچی داشت. بعلاوه این محصول از رقیب مستقیم خود در دنیای iOS هم کوچک تر، باریک تر، کم عرض تر و سبک تر است. در مقایسه با دو نسل قبل، S22 هم عرض، هم ارتفاع و هم ضخامت کمتری دارد. بدین ترتیب باید آن را در حال حاضر کوچک ترین و در عین حال قدرتمندترین گوشی اندرویدی کنونی بدانیم که انتظار می رود از لحاظ فروش هم دو مدل دیگر یعنی S22 پلاس و اولترا را پشت سر بگذارد.

آیا گوشی های اندرویدی کوچک در راه هستند؟

گلکسی S22 را می توان آغاز کار شرکت های اندرویدی برای فراوری گوشی های کوچک دانست. این در حالی است که شرکت آمریکایی یعنی اپل تصمیم گرفت از سال بعد سری مینی را از سبد محصولات خود حذف کند چرا که این گوشی ها به نظر می رسد خیلی نمی توانند کاربران را به خود جذب نمایند. اما در دنیای اندروید داستان اندکی فرق می نماید. برای مثال سامسونگ انتظار دارد گلکسی S22 در مقایسه با دو مدل دیگر بیشترین فروش را داشته باشد و حتی در برنامه های خود بیشترین اندازه فراوری را به این گوشی اختصاص داده است.

اندازه گوشی های هوشمند همواره یک مقوله سلیقه ای بوده و هست چرا که این کاربر است که معین می نماید گوشی با چه اندازه ای احتیاج وی را رفع می نماید. به صورت کلی سه فاکتور مهم وجود دارد که باعث می گردد در پی گوشی کوچک یا بزرگ باشیم. این سه فاکتور عبارت اند از: اندازه کف دست، اندازه ای که به آن عادت کردیم، اندازه جیب. بنابراین اندازه گوشی بسیار اهمیت دارد اما نمی تواند فاکتوری برای فزونی یک گوشی بر دیگری باشد. هرچند گوشی های بزرگ به واسطه در اختیار داشتن فضای بیشتر برای تعبیه قطعات بزرگ تر نظیر باتری، در دنیای واقعی عملکرد بهتری دارند.

به صورت کلی گوشی ها با نمایشگر کوچک این روزها هواداران زیادی ندارند چرا که احتیاج همه به این سمت و سو کشیده شده که کارهای خود را روی نمایشگرهای بزرگ انجام دهند. در نتیجه علی رغم اینکه کاربر می تواند با گوشی هایی نظیر آیفون 13، 13 مینی، گلکسی S22 یا حتی S21 و S20 کارها را با یک دست و به راحتی انجام دهد و در حمل و نقل آن ها هم دچار مشکل نگردد، با این حال ترجیح می دهد تمام این ضعف ها را پذیرفته و باز هم یک گوشی بزرگ خریداری کند.

اما وجود گوشی های بالا و بعلاوه آیفون SE پلاس 5G، شیائومی 12 مینی و حتی گوشی تاشوی اوپو فایند N این موضوع را نشان می دهد که گوشی های کوچک ظاهرا در ابتدای جهت خود قرار دارند و به احتمال بسیار زیاد باز هم شاهد حضور آن ها در بازار خواهیم بود. البته همانطور که گفته شد قرار نیست سال جاری آیفون 14 مینی را ببینیم چرا که آیفون با ابعاد کوچک و قیمت بیشتر از 500 دلار ظاهرا ارزش خرید ندارد.

گلکسی S22؛ به اندازه S22 پلاس و اولترا قدرتمند اما با قد و قواره ای کوچک

همانطور که در بالا هم اشاره شد، گوشی های کوچک یک نقطه ضعف دارند و آن هم این است که به خاطر محدودیت فضا، نمی توان در آن ها باتری بزرگی تعبیه کرد. از طرفی دیگر معمولا هرچه قالب یک محصول بزرگ تر باشد، پخش دما در آن راحت تر اجرا شده و گوشی زودتر خنک می گردد که گوشی های کوچک از این امتیاز نیز بهره مند نیستند. با این حال گلکسی S22 را می توان یک محصول پیروز ارزیابی کرد.

البته یک سری از قابلیت های مجذوب کننده نظیر پشتیبانی از شارژر 45 واتی در این گوشی دیده نمی گردد که هیچ ربطی به کوچک بودن آن ندارد و سامسونگ فقط خواسته این محصول از این حیث با دو برادر بزرگ ترش تفاوت داشته باشد. هرچند با توجه به ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی باتری این محصول، شارژر 25 واتی هم کاملا برای آن مناسب ارزیابی می گردد.

اما گلکسی S22 را نباید با برادران بزرگ ترش مقایسه کرد، بلکه باید آن را در مقابل آیفون 13 قرار داد که قرار است در بازار با آن رقابت کند. محصولی با همان اندازه نمایشگر، با همان قیمت اما سنگین تر، ضخیم تر و تا حدودی هم بددست تر. اما این تمام ماجرا نیست. گلکسی S22 اولترا فزونی های دیگری هم دارد. از جمله این موارد می توان به دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال، دوربین 50 مگاپیکسلی با بهره مندی از قابلیت های پیشرفته عکاسی نظیر الگوریتم هوش مصنوعی و فناوری نو سامسونگ برای بهبود عکاسی در نور شب، شارژر سریع تر، فناوری رفرش ریت تطبیق پذیر برای جابه جایی اندازه فریم از 10 تا 120 (در حالی که آیفون 13 اصلا از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی نمی نماید) اشاره نمود. علاوه بر این ها سامسونگ اندازه پشتیبانی از گوشی های نو خود را نیز چهار سال گفت و از لحاظ امنیتی نیز به مدت 5 سال از آن ها پشتیبانی خواهد نمود تا جایی برای هیچ بهانه ای نباشد. بنابراین به نظر می رسد گلکسی S22 اولترا جز در بخش پردازنده و امنیت سیستم عامل که آن هم برای خیلی ها مهم نیست، در تمامی بخش های دیگر از آیفون 13 به عنوان یک رقیب کوچک دیگر ارزشمندتر است.

البته یک ضعف بزرگ که سامسونگ دارد و متاسفانه در سری S22 هم رفع نشد، قیمت گذاری است. شرکت کره ای نماینده مدل استاندارد خود را 800 دلار قیمت گذاری کرد. اپل مثلا آیفون 13 مینی را با قیمت 699 دلار راهی بازار کرد. طبیعتا با چنین قیمتی کمتر کسی ترغیب می گردد پرچم داری را خریداری کند که باتری 3700 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر 6.1 اینچی دارد. خیلی خوب می شد اگر سامسونگ مثلا قیمت پایه این گوشی را روی 700 دلار یا نهایتا 750 دلار تنظیم می کرد تا بدین ترتیب بتواند توجه تعداد زیادی از کاربران را به آن جلب کند. خصوصا اینکه این بار شرکت تصمیم گرفت پنل پشتی را از جنس شیشه فراوری کند تا بار دیگر فرق بین پرچم دار مدل اولترا و استاندارد در اندازه، دوربین، باتری و مواردی از این دست خلاصه گردد و نه کیفیت ساخت. هرچند پلاستیک به خاطر دوام بیشتر هواداران زیادی دارد اما شیشه به زیبایی گوشی می افزاید.

نه خیلی کوچک، نه خیلی بزرگ؛ ایدئال برای انواع سلیقه ها

شاید این حرف بیشتر شبیه به شعار تبلیغاتی باشد اما حقیقت دارد. گلکسی S22 یک گوشی نسبتا کوچک اما در عین حال مناسب است که هم می تواند برای کسانی که در پی یک گوشی هوشمند کوچک هستند انتخاب مناسبی باشد و هم برای کسانی که می خواهند از قدرت و کیفیت پرچم دار خود برترین استفاده را داشته باشند. در واقع سامسونگ با از دست دادن یک سری موارد که خیلی هم مهم نیستند توانست این محصول را به برگ برنده سال جاری خود تبدیل کند.

یک مورد که فکر می کنیم سال جاری باعث پیروزیت گلکسی S22 خواهد شد، عدم نام گذاری آن با پسوندهای عجیب و غریب است. این گوشی فقط گلکسی S22 نام دارد و خبری از نام مینی یا مواردی از این دست نیست. بنابراین کاربر در نگاه اول فکر نمی نماید قرار است یک گوشی مینی خریداری کند بلکه یک پرچم دار باوقار با تمام امکانات خوبش را دریافت می نماید. شاید اپل هم باید همین کار را می کرد.

نظر شما در رابطه با گلکسی S22 چیست؟ آیا فکر می کنید سامسونگ می تواند طبق برنامه های خود، این گوشی را در تعدادی که می خواهد به فروش برساند؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1961

به "گلکسی S22؛ کوچک ترین پرچم دار سامسونگ برای اپل درس هایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22؛ کوچک ترین پرچم دار سامسونگ برای اپل درس هایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید