هزینه درمان بیمه شدگان بالای 65 سال رایگان است خبرنگاران

به گزارش ورزش من و تو، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هزینه درمان بیمه شدگان بالای 65 سال در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای بدون بیمارستان های ملکی رایگان است.

هزینه درمان بیمه شدگان بالای 65 سال رایگان است خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، امیرعباس منوچهری در نشست خبری که با موضوع جزییات طرح حذف دفترچه درمانی برگزار گردید، اضافه نمود: هدف طرح حذف دفترچه درمانی و نسخه الکترونیک در قانون برنامه ششم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان بخشی از نظام سلامت جامعه، مکلف به برنامه ریزی و اقدام در این زمینه است.

منوچهری ادامه داد: این طرح که در ابعاد ملی سبب تحول در نظام سلامت کشور خواهد شد از روز شنبه اول اسفندماه 99 شروع می گردد. یکی از اهداف این طرح جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی است، استحقاق درمان و پرداخت حق بیمه بیمار در این خصوص باید معین گردد.

وی اضافه نمود: در این راستا، مقدمات بعضی از اقدامات همچون چهره نگاری، انگشت نگاری و شماری جلسات نیز با سازمان ثبت احوال به منظور دسترسی سوابق بیمه ای انجام گرفته و فرایندهای نظارتی به تدریج ایجاد خواهد شد.

منوچهری اضافه نمود: در حال حاضر مراجعه با دفترچه درمانی هم به مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین با احراز هویت امکان پذیر است. عدم پذیرش شناسنامه در مراکز درمانی مورد تایید سازمان تأمین اجتماعی نیست.

معاون درمان سازمان تامین اجتمای ادامه داد: شناسنامه برای بیمه شدگان زیر 18 سال سازمان تأمین اجتماعی نیز مورد تایید و شماره ملی شناسنامه معادل شماره ملی خواهد بود. دفترچه درمانی هم می تواند به عنوان مدرک جهت احراز هویت محسوب گردد.

منوچهری اضافه نمود: سیستم نظارتی سازمان هم طی روزهای آینده احراز هویت و کسب اطمینان می نماید و عدم صلاحیت ها برابر با حذف از سیستم سازمان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به دغدغه داروسازان در طرح نسخه الکترونیک گفت: در این رابطه براساس بعضی برنامه های انجام شده، قرار بر عناصر تشویقی (مشوق ها) است.

منوچهری با بیان این که ذخیره منابع نیز از اهداف طرح نسخ الکترونیک است، گفت: هزینه چاپ دفترچه در ماه تقریبا معادل دو میلیون تومان از هزینه های جاری سازمان (22 میلیون تومان در سال) خواهد بود؛ اما ذخیره منابع هم بخشی از اهداف طرح نسخ الکترونیک است.

به گفته معاون درمان تامین اجتماعی، اهداف اصلی این طرح اما کاهش عوارض اجتماعی همچون ترافیک شهری وآلودگی هوا است که سبب کاهش 60 میلیون مراجعه در سال می گردد.

وی با اشاره به 377 بیمارستان ملکی تامین اجتماعی نیز اضافه نمود: خدمات بستری همه بیمه شدگان در مناطق فاقد مراکز درمانی ملکی (375 مرکز ملکی) رایگان است که با توسعه خدمات الکترونیک بیماران سرپایی را هم دربرخواهد گرفت.

این مسئول گفت: براساس قانون الزام، درمان تامین اجتماعی به دو روش مستقیم (فراوری خدمت) وغیرمستقیم (خرید خدمت) انجام می گردد که خدمات غیرمستقیم در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان ارائه خواهد شد.

منوچهری در باره پرداخت هزینه نسخ الکترونیک به جامعه پزشکی نیز گفت: حق ویزیت این نسخ در صورت تایید امضای دیجیتال به روز (در ساعت 12 شب) پرداخت می گردد و در صورت عدم تایید نظام پزشکی با پرداخت 80 درصدی این اعتبار به پزشکان و درمانگران همراه است.

وی همچنین با اشاره به بیمه تکمیلی اضافه نمود: براساس مذاکرات با بیمه مرکزی وتکمیلی وتوافقات انجام گرفته، به وسیله API به 29 شرکت نامه نوشته و در این زمینه اعلام آمادگی شد.

98 درصد از نسخ مراکز درمانی تامین اجتماعی الکترونیکی است

شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه عنوان نمود: در حال حاضر، در سازمان تامین اجتماعی بیش از 65 میلیون نسخه نوشته می گردد که بیش از 98 درصد از آن الکترونیکی است.

وی اضافه نمود: تعداد نسخ الکترونیکی این سازمان در ابتدای سال گذشته 10 درصد بوده است، امروز اما بیش از 70 درصد از این نسخ در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هم به صورت الکترونیکی نوشته می گردد.

وی یادآور شد: هزینه چاپ دفترچه درمانی برابر با یک درصد از هزینه های سازمان در سال است و این طرح نه با هدف صرف ذخیره سازی منابع، که به منظور ارتقای خدمات سلامت انجام می گردد.

غفاری همچنین با اشاره به هزینه این طرح برای داروسازان توضیح داد: براساس گفت وگو با دبیرخانه شورای عالی بیمه، بخشی از هزینه های سرنسخه پزشکان پوشش داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1497

به "هزینه درمان بیمه شدگان بالای 65 سال رایگان است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه درمان بیمه شدگان بالای 65 سال رایگان است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید