خبرنگاران یلدا خانه بمانیم تا شاهد مرگ عزیزان مان نباشیم

به گزارش ورزش من و تو، تهران- خبرنگاران- نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران معتقد است اگر سال جاری شب یلدا را کنار عزیزانمان نباشیم و به وسیله فضای مجازی از حال هم با خبر شویم، فردای نه چندان دور شاهد مرگ غریبانه عزیزانمان نخواهیم بود.

خبرنگاران یلدا خانه بمانیم تا شاهد مرگ عزیزان مان نباشیم

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

فرشاد رمضانی آهنگساز وهنرمند موسیقی راک و نوازنده با سابقه گیتار باس در گفت وگو با خبرنگار موسیقی خبرنگاران گفت: مراسم شب یلدا جزو جدایی ناپذیراز آداب و رسوم ملی ما ایرانی هاست. حفظ آداب و سوم از روزگاران کهن به مثابه پاسداری از میراث گرانسنگ فرهنگ ایرانی است.

مردم بافرهنگ و خردمدار ایران می دانند سال جاری در دورهمی های شب یلدا میهمان ناخوانده ای بنام کرونا در کمین ما و عزیزمان نشسته است. میهمانی نحس که یک سال عزیزترین مردم ما را به کام مرگ کشانده و رخت عزا بر تن یک ملت نموده است.

وی اضافه نمود: سال جاری همه گیری کرونا شرایط کاملا متفاوتی را برای ما رقم زده است. اگر سال جاری شب یلدا برخلاف میل قلبی خود دلتنگی عزیزانمان را تحمل کنیم در آینده ای نه چندان دور از نعمت وجود آنها محروم نخواهیم شد.

رمضانی اضافه نمود: در یک سال گذشته شاهد از دست دادن بسکمک مفاخر فرهنگی و هنری ایران بودیم و تحمل از دست دادن عزیزان دیگر از توان ما خارج است.

وی در سرانجام گفت: از همه مردم هنردوست به ویژه مخاطبان خود می خواهم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و غلبه بر مهر و احساسات قلبی، با برگزاری دید و بازدیدها به صورت مجازی در شکست دادن این بیماری به کمک از جان گذشتگان و اسطوره های ایثار کشورمان یعنی کادردرمانی کشور بشتابیم.

این هنرمند در سرانجام اضافه نمود: ارزش شب یلدا به هویت معنوی ان است نه به هزینه کردن برای خرید آجیل و میوه هایی که امروز قیمت های بسیار بالا دارند پس بهتر است به جای خرید این اقلام خود را در کنار قشر ضعیفی که توان اقتصادی خریدن این اقلام را ندارند قرار داده و با آنها همدردی کنیم.

شیوع ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان دنیای بهداشت از آن با واژه همه گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از 75 میلیون نفر را در دنیا مبتلا نموده است که از این میان بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر جان باخته اند. در ایران نیز شواهدی از ابتلا به این بیماری از دوم اسفند 98 گزارش شد که تا به امروز بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر به ان مبتلا شده و بیشتر از 53 هزار نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای ستاد مقابله با کرونا از مردم خواسته اند برای جلوگیری از ابتلای بیشتر به این بیماری سال جاری یلدا را در خانه های خود و بدون دورهمی با اعضای فامیل و عظیم ترها جشن بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1356

به "خبرنگاران یلدا خانه بمانیم تا شاهد مرگ عزیزان مان نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یلدا خانه بمانیم تا شاهد مرگ عزیزان مان نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید