نمایشگاه باستان شناسی هلند در موزه ملی 6 ماه دیگر تمدید شد

به گزارش ورزش من و تو، تمدید نمایشگاه هلندی موزه ملی

شش ماه قبل در موزه ملی ایران نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند بر اساس روایت موزه درنتس فعالیت خود را آغاز کرده و به همین منظور قرار بود نمایش آثار آن تا انتها تعطیلات نوروز در تالار نمایشگاهی موزه ملی ادامه داشته باشد. از طرف دیگر براساس گفت و گوهای اجرا شده بین موزه ملی ایران و موزه درنتس هلند، تمدید نمایشگاه هلندی موزه ملی به مدت 6 ماه دیگر تا انتهای مردادماه نمایش این آثار تمدید شد. بر اساس گزارش ایسنا، جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران با بیان این موضوع که موزه ملی در جهت سیاست ها و برنامه های جدید خود درصدد است تا به برگزاری نمایشگاه از آثار تاریخی فرهنگی موزه های سایر کشورها در این موزه بپردازد. او همچنین از تمدید نمایشگاه هلندی موزه ملی به نام باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس برای مدت 6 ماه دیگر در موزه ملی ایران خبر داد. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این خبر بیشتر بدانیم.

نمایشگاه باستان شناسی هلند در موزه ملی 6 ماه دیگر تمدید شد

استقبال از تمدید نمایشگاه هلندی موزه ملی

نوکنده تداوم برگزاری این گونه از نمایشگاه های تاریخی فرهنگی موزه های سایر کشورها را عامل تقویت تعاملات و ارتباطات بین موزه ها دانست که می تواند به عنوان ارکان مهم فرهنگی هر کشور نقش مهمی داشته و علاوه بر این اضافه کرد: با هدف اینکه بتوانیم جوابگوی درخواست های مکرر بازدیدکنندگان و علاقمندان باشیم، در حال گفت و گو برای تمدید مدت زمان برگزاری نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس بودیم که پس از انجام رایزنی های مورد نیاز و پس از آن موافقت موزه درنتس موافقت شد تا این نمایشگاه تا تاریخ 31 مرداد ماه در موزه ملی ایران تمدید شده و در تهران برپا خواهد بود.

تمدید نمایشگاه هلندی موزه ملی و افزایش ساعات بازدید

او همچنین با اشاره به بازگشایی این نمایشگاه از تاریخ دهم مهر ماه سال گذشته گفت که تعداد بازدیدکنندگان از این موزه تا کنون بیش از 38 هزار و 541 نفر بوده است. علاوه بر این بر اساس تصمیمات جدیدی که در موزه ملی ایران اتخاذ شده است، برنامه ای برای افزایش ساعات بازدید در روزهای سرانجامی هفته در حال برنامه ریزی می باشد. همچنین برنامه هایی برای بازدیدهای ویژه و رایگان در ساعات خاصی را در نظر گرفته که قطعا در صورت تصویب اعلام خواهد شد. به گفته نوکنده، نمایشگاه باستان شناسی هلندی ها در موزه ملی ایران در تمامی روزها به جز روزهای دوشنبه از ساعت 9 تا 19 برای بازدید فعال است.

تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه تا به امروز

نوکنده همچنین گفت که تا سرانجام روز هفدهم فروردین ماه تعداد 60 هزار و 517 نفر از موزه ملی ایران دیدن کرده و علاوه بر این اضافه کرد: 57 هزار و 251 نفر توریست داخلی و 3 هزار و 266 نفر توریست خارجی از این محل در طول این زمان دیدن کرده اند. او اجرای برنامه های ویژه ای که برای نوروز در نظر گرفته شده بود و اجرای موسیقی اقوام در نوروزگاه را در خصوص جذب مخاطبان مؤثر دانسته و گفت: از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در جذب مخاطبان، اجرای طرح برنامه شبی با موزه با حضور بیش از ده هزارنفر بازدیدکننده بود. نوکنده گفت: در کنار این ها نمایشگاه کشفیات چهاردهه باستان شناسی ایران نیز با گستردگی بسیار بزرگی به پهنای ایران و نمایش آثاری برای اولین بار نقش بسزایی در جلب رضایت بازدیدکنندگان داشته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 928

به "نمایشگاه باستان شناسی هلند در موزه ملی 6 ماه دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه باستان شناسی هلند در موزه ملی 6 ماه دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید