می ترسم قبل از رفتن به مریخ، بمیرم!

به گزارش ورزش من و تو، ایلان ماسک(Elon Musk) بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان نمود که از اینکه قبل از دستیابی به مریخ فوت کند، می ترسد.

می ترسم قبل از رفتن به مریخ، بمیرم!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، چند سال است که ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس ایکس از رویای فرود انسان روی مریخ صحبت می نماید.

وی به تازگی اعتراف کرد که ممکن است این کار عظیم در زمان حیات وی صورت نگیرد.

ماسک در کنفرانس مطبوعاتی ماهواره 2020(Satellite 2020) که در واشنگتن برگزار گشت، از ترس خود نسبت به این موضوع صحبت کرد و شرح داد که شرکت او به اندازه کافی و طبق برنامه ریزی های از پیش معین شده پیشرفت نمی نماید.

وی در صحبت های خود گفت که 18 سال طول کشید که بشر بتواند برای اعزام اولین انسان به مدار زمین آمادگی پیدا کند.

ماسک ادامه داد، ما باید سطح نوآوری های خود را بهبود ببخشیم. اگر اوضاع و سرعت پیشرفت به همین روال ادامه پیدا کند، قطعا پیش از اعزام اولین انسان به مریخ، خواهم مرد.

به نظر می رسد کاهش پیشرفت در این پروژه ماسک را نامید نموده است. این در حالی است که ایلان ماسک پیش از این اعلام نموده بود که 70 درصد محتمل است خودش به سیاره سرخ سفر کند.

چند سالی است که ایلان ماسک راجع به ساخت زیستگاه های مریخی با مردم صحبت می نماید.

در ژانویه سال گذشته وی قصد داشت تا سال 2050 میلادی یک میلیون نفر را به سیاره سرخ برساند.

همچنین برنامه داشت که روزانه سه پرتاب فضایی انجام دهد یا در سال 1000 پرواز انجام دهد که در هر کدام از آنها 100 نفر را به فضا اعزام کند.

ایلان ماسک در نهایت صحبت های خود اضافه کرد: اگر ما نوآوری های خود در رسیدن به این رویا را بهبود نبخشیم، هیچ شانسی برای ایجاد پایگاه قمری و شهر مریخی نخواهیم داشت و این عظیمترین نگرانی من است.

این در حالی است که شرکت اسپیس ایکس به تازگی اعلام نمود، 225 پرسنل جدید را در سایت پرتاب تگزاس جنوبی استخدام نموده است تا تعداد ساخت موشک هایاستارشیپ(Starship) را به 500 عدد برساند.

همچنین شرکت اسپیس ایکسدر هفته جاری اعلام نمود که میخواهد به زودی هر 72 ساعت یک بار یک موشک جدید فراوری کند تا در نهایت به این هدف دست پیدا کند. هر موشک قابل استفاده مجدد خواهد بود و ظرفیت آن بیش از 90 هزار پوند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 826

به "می ترسم قبل از رفتن به مریخ، بمیرم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می ترسم قبل از رفتن به مریخ، بمیرم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید