مقبره الشعرا آبروی تبریز است، صرف اعتبار 3.5 میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تا کنون برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و 544 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شده است.

مقبره الشعرا آبروی تبریز است، صرف اعتبار 3.5 میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛داود بهبودی پیش از ظهر امروز در آئین گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعرای تبریز، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی شد به مناسبت بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی در مقبره الشعرا حضور یافته و عرض ادب و ارادت خود را به ساحت این شاعر پرآوازه برسانیم.

وی اضافه کرد: شاعران نامی و عرفا در طول تاریخ پربار گذشته سرمایه نمادین گرانبهایی را برای فرهنگ، هنر و اندیشه آذربایجان و کشور فراهم آورده اند و وظیفه ما به نام متولیان و راهبران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه این است که به پاسداشت یاد و خاطره این بزرگواران همت گماریم و به طوری شایسته این سرمایه های نمادین را حفظ کنیم.

بهبودی توضیح داد: اینکه آذربایجان توانسته است در یک مجموعه بیش از 400 شاعر و عارف نامی را از اقصی نقاط جهان گرد هم آورد تا در این فضا تنفس کرده و مدفون شوند، گذشته پرافتخار این دیار را نشان می دهد؛ باید ورق های این گذشته را تورق و جامعه ای رو به تعالی و پیشرفت فراهم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: مجموعه مدیریتی استان اهتمام ویژه ای در جهت هرچه باشکوهتر برگزار کردن مرنام روز ملی شعر و ادب فارسی و حفظ این سرمایه معنوی در تبریز دارد و از تلاش همه دست اندکاران این عرصه قدردانی می کنیم.

وی مقبره الشعرا را آبروی شهر تبریز دانست و گفت: برخی از پروژه های زاید و نه چندان ضروری در این شهر اجرا و اعتبارات کلانی صرف آنها می شود؛ در حالی که اگر اندازه اندکی از این هزینه های غیرضرور صرف مقبره الشعرا شود، این مجموعه مانند مجموعه هایی مثل حافظیه و مقبره سعدی در شیراز می تواند شان تبریز را حفظ کند.

بهبودی ابراز داشت: تا به امروز برای احداث بنای مقبره الشعرا در تبریز رقم سه میلیارد و 544 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شده و رقم 8 میلیارد و 51 میلیون تومان اعتبار سال 1400 این پروژه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی پیش بینی اعتباری این پروژه در سال های آینده را هم 24 میلیارد و 30 میلیون و 700 هزار تومان و کل برآورد اعتبار پروژه بر اساس موافقت نامه را 35 میلیارد و 626 میلیون و 100 هزار تومان گفت.

مقبره الشعرا اولین مقصد گردشگری آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم، مقبره الشعرا را اولین مقصد گردشگری استان دانست و گفت: تعداد گردشگرانی که به اینجا مراجعه می کنند با هیچ مکان دیگر قابل مقایسه نیست.

سید قنام ناظمی اذعان داشت: با توجه به شیوع کرونا توقع می رود مراجعات گردشگران کاهش یابد ولی تعداد افرادی که از اقصی نقاط استان و کشور روزانه به این مجموعه مراجعه می کنند قابل توجه است.

وی توضیح داد: در حال حاضر با توجه به یکپارچه سازی پروژه، امکانات زیرساختی مثل برق، گاز، لوله کشی آب و غیره هنوز به طور کامل فراهم نشده، اما اگر عملیات سنگ فرش طبقه بالای مقبره را به انجام رسانیم، می توانیم نواقص سیستم های گرمایش و سرمایش را با سازه های پرتابل رفع کنیم.

ناظمی چندگانگی مدیریت، نبود ردیف بودجه ملی، تغییرات مدیریتی و طولانی شدن پروژه را از دلایل اصلی شرایط نامناسب کنونی مجموعه مقبره الشعرا دانست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1748

به "مقبره الشعرا آبروی تبریز است، صرف اعتبار 3.5 میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره الشعرا آبروی تبریز است، صرف اعتبار 3.5 میلیارد تومانی برای احداث بنای مقبره الشعرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید