معضلی تازه به نام جاگذاشتن بچه در ماشین!

به گزارش ورزش من و تو، برای بیشتر والدین، جا گذاشتن کودک در جایگاه عقب ماشین غیرممکن به نظر می رسد اما متاسفانه هر سال این اتفاق می افتد!

معضلی تازه به نام جاگذاشتن بچه در ماشین!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که به طور میانه هر سال یک کودک در کانادا به دلیل حبس شدن در یک خودروی فوق العاده گرم جانش را از دست می دهد. دلیل آن هم معمولاً این است که راننده فراموش نموده است که او آنجا است.

همین هفته پیش، جسد یک کودک نوپا در یک روز گرم در جایگاه عقب ماشین در حومه مونترال پیدا شد و یک داستان تلخ را رقم زد.کارشناسان می گویند با استفاده از تکنولوژی می توان از حوادثی مثل این جلوگیری کرد.

سیستم های هشدار جایگاه عقب

به گفته دنیس گینگراس، مدیر آزمایشگاه وسایل نقلیه هوشمند (LIV) در دانشگاه شربروک، اگرچه هنوز برای وسایل نقلیه مدرن متداول نیست، اما سیستم های هشدار روشی موثر برای یادآوری به رانندگان است که قبل از قفل کردن درها جایگاه عقب را چک نمایند.

ایده اصلی این است: در عقب را باز می کنید تا کودک را روی جایگاه ماشینش بگذارید. سیستم هشدار این موضوع را یادداشت می نماید. شما رانندگی و بعد پارک می کنید و از ماشین پیاده می شوید.

اگر درب عقب بسته بماند، زنگ هشدار به صدا در می آید تا شما بچه را از ماشین بیرون بیاورید.

اما با توجه به اینکه میانگین طول عمر یک خودرو بین 10 تا 15 سال است، بسیاری از خانواده ها برای مدتی طولانی به این فناوری داخلی دسترسی نخواهند داشت.

به گفته این مدیر، فناوری لازم به طور کلی وجود دارد. فقط مسئله، پیاده سازی آن و در دسترس قرار دادن آن برای عموم مردم است.

انواع مختلفی از این محصولات در سال های اخیر وارد بازار شده اند و می توان آنها را به صورت آنلاین پیدا و روی خودرو نصب کرد.

سنسورهای جایگاه ماشین بچه ها

این ابزار با تشخیص اینکه آیا کودک روی جایگاه است یا نه کار می نماید. اگر ماشین خاموش باشد اما حضور کودک روی جایگاه خودرو تشخیص داده گردد، برای راننده هشدار فرستاده می گردد.

این سنسور هم یا از قبل در خود جایگاه ماشین تعبیه شده است یا مثل برخی از سیستم های هشدار جایگاه عقب، می گردد آن را بعدا خریداری و نصب کرد.

البته سنسورهای جایگاه ماشین نسبتا تازه هستند و شاید صد درصد قابل اعتماد نباشند، اما مطمئنا از هیچ چیز بهتر هستند.

کارشناسان امیدوارند که این فناوری با افزایش تقاضا، گسترده تر بگردد.

تحقیقات نشان داده است که سندرم کودک فراموش شده رایج است، به ویژه زمانی که والدین سعی می نمایند به یک روال تازه عادت نمایند.

این شرایط با استرس و کمبود خواب تشدید می گردد - عواملی که بیشتر والدین بچه ها خردسال با آن آشنا هستند.

در سال 2021، گزارش پزشکی قانونی تعیین کرد که پدری از مونترال که پسر شش ماهه اش را در ماشین جا گذاشته و باعث مرگ او شده بود، بیش از حد خسته بوده و استرس داشته است.

به علاوه اینکه، برنامه مهدکودک این نوزاد به تازگی تغییر نموده بود و پدرش هنوز به آن عادت ننموده بود.

متخصصان معتقدند که قانون گذاران و ارگان های دولتی باید فشار بیشتری بر خودروسازان و تولیدنمایندگان جایگاه کودک بیاورند تا این فناوری ها در اسرع وقت در خودروها و جایگاه های بچه ها قرار داده بشوند.

ادامه مطلب

منبع: خبرکانادا
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2077

به "معضلی تازه به نام جاگذاشتن بچه در ماشین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضلی تازه به نام جاگذاشتن بچه در ماشین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید