مریخ سرخ یکدست نیست!

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، اما کاوشگر استقامت ناسا در آنالیز های خود به رنگ سبز برخورده است. ابزار فضایی مذکور پس از آنکه در دهانه Jezero رسید، در پی اطلاعاتی درباره دریاچه ای بود که میلیاردها سال قبل در آنجا وجود داشته و با صخره های عجیبی روبرو شد.

مریخ سرخ یکدست نیست!

نخست آنکه محققان متوجه شدند که سطح آنها فقط از سنگ های رسوبی تشکیل نشده که زمان وجود دریاچه ایجاد شده باشند. بلکه در منطقه مذکور صخره های آتشفشانی متعددی نیز وجود داشتند.

علاوه بر آن این صخره ها از الیوین (سیلیکات منیزیم) تشکیل شده اند. البته این یکی از یافته های متعددی است که از تحلیل داده های ارسالی کاوشگر به زمین به دست آمده است.

به گفته محققان مشابه سنگ هایی که در تحقیق نو آنالیز شده اند در زمین نیز یافت می گردد اما آنها به طور کلی میلیاردها سال قبل از طریق باد، آب و چرخه عجیب حیات شان روی زمین پراکنده شده اند. در صورتیکه در مریخ سنگ های مذکور به علت محیطی متفاوت، دست نخورده به جای مانده اند.

راجر وینز استاد دانشگاه پردو و یکی از پژوهشگران تحقیق نو می گوید: ما کم کم متوجه شدیم این صخره های لایه لایه آتشفشانی با سنگ های آتشفشانی که روی زمین می بینیم، متفاوت هستند. احتمالا آنها شبیه صخره های آتشفشانی هستند در اوایل ایجاد زمین وجود داشته است.

تحقیقی حاوی این یافته ها در ژورنال ساینس ادونسز منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2079

به "مریخ سرخ یکدست نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ سرخ یکدست نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید