مرغ و گوشت گران می گردد؟

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران، قاعدتا ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می گردد پس چرا هزینه ها برای مصرف مردم کاهش پیدا نمی کند؟ سود این ارز در جیب چه کسانی می رود؟

مرغ و گوشت گران می گردد؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده های کشاورزی، مرغ و تخم مرغ داده می گردد منتها تعداد انگشت شماری در کشور از آن سود می برند و ضرر عمده آن برای مردم است چراکه آنها باید هزینه بیشتری پرداخت نمایند. این در حالیست که تأکید ما بر این است که نباید سفره های مردم، فراورینمایندگان و کشاورزان کمرنگ گردد.

تا عید مسئله ای در تأمین گوشت قرمز نداریم

محمدجواد عسکری درباره افزایش قیمت مرغ در کشور گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و به نوعی شاهد پاس کاری بین دو وزارتخانه کشاورزی و صمت بودیم، ما اختیارات را از وزارت صمت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی دادیم، یعنی صفر تا صد تمام مباحث مربوط به فراوری و قیمت گذاری بر عهده وزارت کشاورزی است. با این اقدام فقط باید یک وزارتخانه در برابر مردم و مجلس پاسخ دهد و آن هم وزارت کشاورزی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، ما هم نظارت می کنیم تا مشکل حل گردد. گزارشی از مسئولان وزارت کشاورزی در حوزه مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز گرفتیم که شرایط بسیار مطلوب بوده و دپو شده داریم و جای نگرانی نیست.

او در انتها گفت: در بحث گوشت قرمز هم حداقل تا ایام عید مسئله ای نداریم، تأکید کردیم که قیمت ها باید ثابت باشد و هیچ دستگاهی حق افزایش قیمت ها را ندارد.

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1917

به "مرغ و گوشت گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرغ و گوشت گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید