مدیر کل ورزش خراسان رضوی: اذن پدر و همسر برای کوهنوردی را قویا تکذیب می کنیم

به گزارش ورزش من و تو، مدیرکل ورزش استان خراسان رضوی در خصوص اجازه پدر و همسر برای حضور در برنامه های کوهنوردی گفت: چنین قانونی در ورزش و فدراسیون کوهنوردی نداریم و این موضوع را اداره کل، فدراسیون و وزارت ورزش قویا تکذیب می نمایند.

مدیر کل ورزش خراسان رضوی: اذن پدر و همسر برای کوهنوردی را قویا تکذیب می کنیم

فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد بخشنامه ای که از سوی هیات خراسان رضوی برای دریافت اذن پدر یا همسر برای حضور در برنامه های کوهنوردی منتشر شده بود، گفت: اولا اداره کل اصلا در جریان این موضوع نبوده است. اصلا چنین قانونی را در ورزش و در فدراسیون کوهنوردی نداریم که برای رفتن به ورزش احتیاج به اجازه والدین داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته ای که رییس هیات بیان نموده نظر شخصی خودش بوده و مخاطبش نیز گروه ها و کسانی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی اقدام به ثبت نام دختران، خانم ها و پسران برای انجام برنامه های کوه پیمایی انجام می دادند. در آن برنامه ها مسایل غیر اخلاقی را توسعه می دادند. همانطور که در همان بخشنامه آمده این مسائل جدا از ورزش کوهنوردی است و به همین دلیل این موارد را تذکر داده و اعلام نموده است.

وی خاطر نشان کرد: البته رییس هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی نیز به خوبی نتوانسته مطالب را انعکاس دهد و متاسفانه بد برداشت شده است. ما هم این موضوع را تکذیب کردیم. سیاست اداره کل ورزش و جوانان حمایت از ورزش بانوان است . ما هم کوشش می کنیم همه امکانات به صورت مساوی میان پسران و دختران تقسیم گردد. بنابراین نه وزارت ورزش و نه فدراسیون کوهنوردی این موضوع را تایید نمی نمایندو ما هم قویا در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی این موضوع را تکذیب کردیم.

وی ادامه داد: اصلا این نگاه در ورزش استان خراسان رضوی وجود ندارد و تذکرات لازم نیز به هیات کوهنوردی استان داده شد. هیات هم قرار شده تا اصلاحیه ای را منتشر کند.

وی در پاسخ به این سئوال که در متن و بند های این بخشنامه از واژه های الزامی و باشگاه های رسمی صحبت شده است، گفت: بله همانطور که گفتم در یک بند نتوانستند خوب منظور خود را ادا نمایند. با آن ها هم صحبت کردیم و گفتند که منظورشان گروه های غیر رسمی بوده و از هیات ها خواستند که یا این کارها را ننمایند و یا برای انجام آن رضایت خانواده ها را بگیرند.

وی در انتها اعلام نمود: به طور کلی ما این موضوع را رد می کنیم و قطعا نظری است که هیات استان داشته و این نظر وزارت ورزش، فدراسیون کوهنوردی و اداره کل ورزش استان نیست. رئیس فدراسیون کوهنوردی هم این موضوع را تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 98

به "مدیر کل ورزش خراسان رضوی: اذن پدر و همسر برای کوهنوردی را قویا تکذیب می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل ورزش خراسان رضوی: اذن پدر و همسر برای کوهنوردی را قویا تکذیب می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید