محصولات برنده و بازنده وان پلاس در سال 2021

به گزارش ورزش من و تو، وان پلاس سال پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است و از تغییرات گسترده ای رونمایی کرد که در سال 2022 عملی خواهند شد. بسیاری از کارشناسان می گویند که وان پلاس در حال از دست دادن هویت خود است و در ادامه به مهم ترین محصولات برنده و بازنده این شرکت در سال 2021 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده وان پلاس در سال 2021

برنده - سری وان پلاس نورد

به نظر می رسد گوشی های سری نورد کم کم در حال تبدیل شدن به مهم ترین سری گوشی های وان پلاس هستند. سال گذشته بعضی از گوشی های این سری مورد ستایش قرار گرفتند و سال جاری هم گوشی های نورد 2 و نورد CE توانستند توجه زیادی جلب نمایند. در واقع، نورد 2 یکی از برترین گوشی هایی است که با پرداخت حدود 400 دلار می توانید خریداری کنید که البته باید خاطرنشان کنیم در بسیاری از بازارها عرضه نشده است. وان پلاس فعالیت خود را به عنوان شرکتی که تعادل بین قیمت و عملکرد گوشی اهمیت زیادی دارد، شروع کرد. حالا هم گوشی های سری نورد تا حد زیادی به این فلسفه پایبند هستند.

بازنده - وان پلاس واچ

صادقانه باید بگوییم از ساعت هوشمند وان پلاس انتظارات بیشتری داشتیم. وان پلاس حداقل می توانست برای این ساعت از پلتفرم WearOS استفاده کند اما حالا این گجت عملا یک مچ بند هوشمند است که فقط شبیه به ساعت هوشمند به نظر می رسد. این گجت از واچ فیس های مجذوب کنندهی بهره نمی برد، بند آن طولانی است، نمایشگر همواره روشن ندارد و ضمناً از تعداد محدودی از فعالیت های ورزشی پشتیبانی می نماید. با قیمت 159 دلاری که برای آن مشخص شده، می توانید گزینه های بسیار بهتری را خریداری کنید.

برنده - وان پلاس 9 پرو

اگرچه وان پلاس 9 پرو مسائل مختلفی دارد، اما روی هم رفته نمی توانیم مجذوب کننده بودن آن را کتمان کنیم. نسبت به بعضی از رقبای خود قیمت مناسب تری دارد و در عین حال به لطف بهره گیری از ویژگی های متنوع، یک پرچم دار تمام عیار محسوب می گردد. این گوشی از نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 3216 و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. قلب تپنده آن چیپست اسنپدراگون 888 است و در کنار آن 8 و 12 گیگابایت رم قرار گرفته است. انرژی آن از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد و سرعت شارژ آن به 65 وات می رسد.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3.3 برابری، اولترا واید 50 مگاپیکسلی و سنسور سیاه وسفید 2 مگاپیکسلی هستیم. روی هم رفته باید بگوییم که مهم ترین ضعف این گوشی، دوربین های آن است که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

بازنده - دوربین ها

وان پلاس سال هاست که می گوید کیفیت دوربین گوشی های خود را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. پرچم داران این شرکت در حوزه های مختلف، به خصوص نرم افزار، حرف زیادی برای گفتن دارند اما در نهایت برای رقابت با نام های بزرگ، این گوشی ها باید بتوانند عکس های مجذوب کنندهی را ثبت نمایند. در سال 2021 همکاری وان پلاس و هاسلبلاد بر سر دوربین گوشی های پرچم دار این شرکت شروع شد که اگرچه تبلیغات زیاد سر این همکاری صورت گرفت، اما در حقیقت تأثیر چندانی بر کیفیت عکس ها نداشته است.

هاسلبلاد از جمله قدیمی ترین برندهای دنیا در حوزه عکاسی است و به این راحتی ها با سازنده گوشی های هوشمند همکاری نمی نماید. به همین دلیل فکر می کردیم که این همکاری نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت. البته ما مدعی بد بودن دوربین های وان پلاس 9 پرو نیستیم بلکه حقیقت این است که نسبت به دوربین های موجود در برترین پرچم داران بازار حرف زیادی برای گفتن ندارند. از سوی دیگر، تقریبا تمام پرچم داران اندرویدی با دوربین های پریسکوپی عرضه می شوند اما وان پلاس همچنان در حال استفاده از دوربین های تله فوتو با زوم 3 برابری است.

بازنده - رابط کاربری OxygenOS

رابط کاربری OxygenOS و هواداران آن احتمالا بزرگ ترین بازندگان در سال 2021 هستند. وان پلاس طی سال های گذشته به لطف توجه ویژه ای که به این رابط کاربری نشان داده، توانسته هواداران پروپاقرص زیادی را به دست آورد و بعد از اعلام خبر ادغام با رابط کاربری ColorOS اوپو، کاربران زیادی نسبت به این موضوع اعتراض نموده اند. به تازگی آپدیت های OxygenOS مسائل مختلفی را برای کاربران ایجاد نموده اند و به نظر می رسد وان پلاس دیگر توجه چندانی به این نرم افزار نشان نمی دهد.

بعضی کارشناسان بر این باور هستند که وان پلاس به طور کامل هویت خود را از دست داده و به همین دلیل قرار است شکاف بین گوشی های اوپو و وان پلاس به طور کامل از بین برود. البته با توجه به ادغام تیم های تحقیق و توسعه این دو شرکت، ممکن است شرایط ColorOS به لطف متخصصان وان پلاس بهتر از گذشته گردد. در هر صورت در سال 2022 باید ببینیم افزایش همکاری وان پلاس و اوپو چه نتیجه خواهد داشت.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1921

به "محصولات برنده و بازنده وان پلاس در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده وان پلاس در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید