فروش آنلاین داروهای بدون نسخه منع قانونی ندارد

به گزارش ورزش من و تو، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: هیچ منع قانونی برای فروش داروهای غیرنسخه ای در فروشگاه های آنلاین نیست.

فروش آنلاین داروهای بدون نسخه منع قانونی ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سیدمحمد پاکمهر اضافه کرد: هیچ ممانعت قانونی برای فروش و عرضه کالاهای غیردارویی و تجهیزات پزشکی در فروشگاه ها اینترنتی وجود ندارد و مردم می توانند از این ظرفیت استفاده کنند ولی باید بدانیم که توسعه تجارت الکترونیک می تواند به همه مردم کمک زیادی کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی تجهیزات پزشکی با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده باشند و یا اینکه هیأت امنای ارزی حمایت اعتباری از واردات این نوع خاص از تجهیزات پزشکی را دارد و عملاً وارد این تجهیزات با ارز دولتی و ارز ترجیحی صورت می گیرد که باید برای توزیع آن وزارت بهداشت کنترل و نظارت لازم را داشته باشد. واردات از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد و توزیع آن هم در انحصار آنها است اما خرید سایر تجهیزات و محصولاتی که نیاز به دستور پزشک نیست، چه از طریق داروخانه ها باشد و چه از طریق فروشگاه های آنلاین هیچ مسئله ای ندارد ولی خرید آنلاین سهولت بیشتری برای خانواده ها دارد.

پاکمهر با اشاره به اینکه امکان تهیه برخی داروها بدون نسخه پزشک وجود ندارد، گفت: تهیه برخی داروهای غیرنسخه ای از طریق فروشگاه های آنلاین امکان پذیر است و می توان از طریق تاکسی های اینترنتی آن را در منزل دریافت کرد؛ چرا نباید از توسعه این بخش حمایت کرد؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: ضرورتی ندارد که مردم برای تهیه کالاهای سلامت محور حتماً به داروخانه ها مراجعه کنند، فروشگاه های آنلاین و خدمات الکترونیک توسعه پیدا کرده و می توان در منزل سفارش داد و تهیه کرد. البته این فروشگاه ها باید کیفیت و استاندارد این محصولات را هم تضمین کنند. ضمن اینکه خرید اینترنتی می تواند باعث کاهش ترافیک و هزینه ها شده و حتی خرید با قیمت پایین تری انجام شود و در شرایط کرونایی کشور تهیه داروهای بدون نسخه و تجهیزات پزشکی از فروشگاه های اینترنتی موهبتی محسوب شده و عالی است و حتی خانواده خودم هم از این ظرفیت استفاده حداکثری می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1603

به "فروش آنلاین داروهای بدون نسخه منع قانونی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش آنلاین داروهای بدون نسخه منع قانونی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید