فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد، هفت استادیوم درجه A داریم!

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت رسمی فدراسیون، علی کفاشیان در نشست امروز شنبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تشکر از زحمات اعضای هیات رئیسه در سال 91 ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال پرفشار و پر فعالیتی را پشت سر گذاشتیم. همه می دانیم این فدراسیون تعطیلی ندارد و مرتبا در حال فعالیت هستیم و این همان فوتبال است که همواره پویا بوده است.

فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد، هفت استادیوم درجه A داریم!

وی اضافه نمود: در بدو آغاز سال 92 بسیاری از تیم های ما در نوروز به کشورهای مختلف می روند مانند تیم ملی بزرگسالان که به امارات و کویت سفر داشته و تیم زیر 22 به قطر و یک تورنمنت بزرگ بین المللی خواهد رفت. تیم نونهالان هم به ایتالیا می رود و البته تیم بانوان در تورنمنت بزرگ روسیه حضور خواهد داشت. تیم نوجوانان و جوانان بانوان در مسابقات آسیایی حضور داشتند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: این سفرها بخشی از برنامه های تیم های ملی است که نشان می دهد نه تنها در سرانجام سال تورنمنت ها و مسابقات بین المللی زیادی داشتیم بلکه در آغاز سال هم به همین ترتیب در حال برگزاری مسابقات، چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی هستیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه سال 91 سال پرکاری بود، گفت: با توجه به مسائل زیادی که سال قبل داشتیم و در کنار آن هزینه های زیادی که برای تیم های مختلف صورت گرفت، سعی کردیم برنامه های خود را به خوبی پیش ببریم. در واقع در سالی که گذشت میزبانی مسابقات مختلفی چون مقدماتی جام جهانی نوجوانان، دیدارهای محبت آمیز و رقابتهای قهرمانی آسیا را در رده های مختلف فوتبال، فوتسال و بانوان داشتیم. تیم ملی فوتسال به جام جهانی راه یافت و عملکرد خوبی داشت. این تیم در واقع برای سومین بار که دو بار آن در 5 سال گذشته بود، توانست از مرحله گروهی خود صعود کند.

کفاشیان ادامه داد: تیم فوتبال نوجوانان با راهیابی به رقابتهای جام جهانی اکنون خود را برای حضور در این پیکارها آماده می نماید. تیم جوانان هم با توجه به شایستگی نتوانست به رقابتهای جام جهانی راه پیدا کند. تیم ملی فوتبال ساحلی هم که با کسب نتایج درخشان توانست عنوان قهرمانی در آسیا، المپیک ساحلی چین و راهیابی به رقابتهای جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کند.

وی یادآور شد: در تیم بانوان هم که در رده سنی جوانان به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا نموده و با تیم هایی چون تایلند، ازبکستان و اردن به رقابت پرداختند و نتایج مطلوبی کسب کردند. در رده سنی نوجوانان هم این تیم با شکست حریفان خود به مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسیا صعود نموده ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اعلام کرد: در رده سنی بزرگسالان هم پس از برگزاری دو دیدار محبت آمیز با اردن و شکست این تیم، اکنون در تورنمنت بین المللی روسیه حضور داشته و نتایج خوبی را کسب نموده است. این نتایج برای بانوان در تاریخ این رشته ورزشی در کشور بی نظیر بوده و البته تیم ملی بانوان هم با مربی خارجی خود که خوشبختانه توانستیم وی را حفظ کنیم، نتایج خوبی گرفته که جا دارد از فریده شجاعی تشکر کنیم.

وی توضیح داد: با اقدامات خوبی که در زمینه پزشکی، آموزشگاه، ویژن، آموزش و بسیاری مسائل دیگر داشتیم، خوشبختانه توانستیم افتخار بهترین فدراسیون آسیا را بدست آوریم و البته طی 5 سال گذشته دو بار عنوان بهترین فدراسیون آسیا را کسب کردیم و دو بار هم کاندیدای عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا بوده ایم که این امر نشان می دهد در فوتبال در راستا درستی قرار داریم.

کفاشیان در ادامه در مورد سفرش به مالزی گفت: در این نشست در مورد تامین بودجه مسابقات آسیایی در رده های سنی مختلف هم بحث و گفتگو شد. ما 13 کرسی بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم که خوشبختانه نمایندگان ایران در جلسات حضور دارند. در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، راهنمایی ممبینی ناظر داوری شد. در کمیته اقتصادی بحث افزایش بودجه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و دیگر بازی های آسیایی و تسویه حساب های لیگ قهرمانان دوره گذشته آنالیز شد.

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: در کمیته ویژن آسیا، توسعه ویژن آنالیز شد و اعلام شد ایران یکی از کشورهایی است که تجربه خوبی دارد و پیروز است. در کمیته فنی هم بحث های فنی و تکنیکی و تاکتیکی فوتبال در باشگا ه ها و تیم های ملی مورد بحث نهاده شد. همچنین درخصوص تامین بودجه مسابقات آسیایی در رده های سنی مختلف هم بحث و گفتگو شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در سرانجام گفت: در کمیته لیگ های حرفه ای آخرین تغییرات امتیازدهی در سهمیه دادن به باشگاه ها نیز آنالیز شد. در بخش سازماندهی نیز امتیازات بالا رفت و بعضی جریمه ها هم برداشته شد اما قرار شد کشورها هر کدام یک استادیوم استاندارد درجه A داشته باشند که خوشبختانه ما هفت استادیوم درجه A داریم.

لازم به ذکر است؛ علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید هادی آیت الهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهراون، شهاب الدین عزیزی خادم، فریدون اصفهانیان و حیدر بهاروند در نشست هیات رئیسه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 366

به "فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد، هفت استادیوم درجه A داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد، هفت استادیوم درجه A داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید