فارسی باز هم در اسپانیا رکورد زد

به گزارش ورزش من و تو، نازیا بارانی که سال گذشته از ثبت نام بی سابقه دانشجویان در کلاس آموزش زبان فارسی در اسپانیا خبر داده بود، حالا بار دیگر از رکورد تازه زبان فارسی در دانشگاه سالامانکای این کشور می گوید.

فارسی باز هم در اسپانیا رکورد زد

استاد دانشکده زبان شناسی و رئیس اتاق مطالعات ایران در دانشگاه سالامانکا در اسپانیا دراین باره به خبرنگاران گفت که در سال های اخیر آموزش زبان فارسی با استقبال بی نظیر دانشجویان دانشکده زبان شناسی دانشگاه سالامانکا روبه رو شده است.

بارانی اضافه کرد: در سال تحصیلی 2022-2021 رکورد ثبت نام 60 نفری دانشجویان را در دانشکده داشتیم که باعث خشنودی است، از طرفی با وجود شیوع ویروس کرونا و نگرانی از سرایت و ابتلا به آن، خوشبختانه کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کردیم.

او درخصوص این که چگونه دانشجویان از آموزش زبان فارسی در دانشکده آگاه می شوند، اعلام کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه اطلاعات لازم در مورد کلیه دروس را به دست آورند، البته براساس بازخوردی که از پرسش نامه هایی که در ابتدای هر ترم در اختیار دانشجویان می گذارم بیشتر آنان به سفارش و توصیه دانشجویان سال های قبل که این واحد درسی را گذرانده و اعلام رضایت و خرسندی نموده بودند، ثبت نام نموده اند.

استاد دانشکده زبان شناسی و رئیس اتاق مطالعات ایران در دانشگاه سالامانکا در اسپانیا بعلاوه یادآور شد: دانشگاه سالامانکا قدمتی 800 ساله دارد و دانشکده زبان شناسی این دانشگاه تنها مکان در تمام اسپانیاست که زبان فارسی در آن علاوه بر درس انتخابی و اختیاری به صورت زبان دوم نیز ارائه و تدریس می گردد.

نازیا بارانی برای تدریس زبان فارسی علاوه بر منابع آموزشی موجود، از کتاب نو خود با نام زبان فارسی و فرهنگ ایرانی برای تدریس در دانشکده استفاده می نماید که در سال 2021 به چاپ رسیده است.

این در حالی است که او سال گذشته نیز درخصوص رکوردزنی زبان فارسی گفته بود: در کلاس آموزش زبان فارسی ما 41 نفر دانشجو ثبت نام نموده اند که این تعداد بی سابقه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1907

به "فارسی باز هم در اسپانیا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارسی باز هم در اسپانیا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید