علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

به گزارش ورزش من و تو، منیزیم یکی از عناصر معدنی است که بیشتر از دیگر مواد دست کم گرفته می گردد. این عنصر در بسیاری از عملکردهای بدن از تسکین درد عضلانی گرفته تا از بین رفتن ناراحتی و استرس نقش دارد. ولی مانند دیگر مواد معدنی و ویتامین ها مورد بحث قرار نمی گیرد. به گفته یکی از متخصصان تغذیه در نیویورک کمبود منیزیم در بسیاری از افراد مراجعه کننده دیده می گردد و بدون آنکه از آن اطلاع داشته باشند، با این کمبود درگیر هستند. ولی شما نباید اجازه دهید کمبود منیزیم در بدنتان اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از این مسئله علائم کمبود آن را جدی بگیرید. پس بدانید که علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

از سبزیجات متنفرید

رایج ترین علت کمبود منیزیم در بدن مصرف نوعی از رژیم غذایی است که از وجود مواد خوراکی غنی از منیزیم محروم باشد. بسیاری از افراد به دلیل آنکه مواد غذایی حاوی منیزیم را به اندازه کافی مصرف نمی نمایند، دچار کمبود منیزیم می شوند. مواد غذایی حاوی منیزیم عبارت اند از: بسیاری از سبزیجات، برنج قهوه ای، مغز دانه ها و تخمه ها.

50 سوپرفود طبیعی که به معنی واقعی برای سلامتی مفیدند

با کمبود منیزیم استرس زیادی دارید

همه علائم کمبود منیزیم از همان ابتدا تعیین نیستند. ولی اگر استرس زیادی دارید، بدنتان به طور شیمیایی واکنش نشان می دهد و در اثر آن سطح منیزیم تحت تأثیر قرار می گیرد. استرس مانند تعریق در حین ورزش کردن می تواند افراد را به سمت کمبود منیزیم بیشتر ببرد. برای فرار از این مشکل هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر ذهنی آرامش داشته باشید تا بدنتان هم از این آرامش استفاده کند.

آیا منیزیم به کنترل استرس و افسردگی یاری می نماید؟

مواد غذایی کم ارزش و آماده در دسته غذاهای اصلی تان قرار دارند

استفاده کردن از تنقلات کم ارزش به جای میوه می تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. افراد سالم و معمولی باید منیزیم کافی و مورد احتیاج بدن را به وسیله مصرف میوه، سبزیجات، نشاسته و غلات کامل به دست آورند. اکنون به خوبی درک می کنید که یک رژیم غذایی با کیفیت پایین چگونه می تواند در کمبود عناصر و مواد لازم بدن تأثیر داشته باشد.

با هر عامل کوچکی دچار سردرد می شوید

اگر در سرتان احساس سنگینی می کنید و نمی توانید به راحتی آن را تکان دهید، شاید بهتر باشد آزمایش خون بدهید چرا که سردرد یکی از رایج ترین علائم کمبود منیزیم در بدن است. به گفته متخصصان اغلب افراد زمانی دچار سردرد می شوند که مقدار منیزیم خونشان کم باشد.

با کمبود منیزیم از یبوست رنج می برید

به احتمال زیاد زمانی که به یبوست دچار شده اید، به کمبود منیزیم فکر نمی کنید ولی باید از این لحظه آن را مد نظر قرار دهید. به گفته متخصصان افراد معمولاً زمانی به مشکل یبوست مبتلا می شوند که میزان منیزیم خونشان بسیار پایین است.

به تازگی حساس تر و ضعیف تر شده اید

از نظر بسیاری از افراد کمی ضعف و یا لرزش در بدن چندان اهمیتی ندارد، ولی حقیقت این است که باید آن را جدی بگیرید. متخصصان تغذیه کالیفرنیا هشدار داده اند که مقدار کم منیزیم در بدن می تواند باعث به وجود آمدن مسائل مهمی مانند ضربان نامنظم قلب و حتی تشنج گردد.

کم انرژی هستید

منیزیم انرژی بدن را تأمین می نماید. پس اگر مقدار کافی از این ماده را در بدن نداشته باشید، احساس ضعف می کنید. منیزیم حداقل در 300 واکنش شیمیایی مختلف بدن نقش دارد و بسیاری از آنها با فراوری انرژی به خاتمه می رسند. یکی از مهم ترین علائم کمبود منیزیم، کم شدن انرژی است.

خواب راحتی ندارید

منیزیم برای درمان بسیاری از مسائل پزشکی از جمله معضلات خواب مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از متخصصان برای درمان افرادی که برای به خواب رفتن زمان زیادی احتیاج دارند، منیزیم تجویز می نمایند. این ماده سست نماینده عضلات است، باعث آرامش بدن می گردد و خواب را راحت تر می نماید.

برای خواب راحت چه بخوریم؟

با مشکل تحلیل استخوان ها دست و پنجه نرم می کنید

مقدار زیادی از منیزیم درون استخوان ها ذخیره می گردد و اگر برای مدت طولانی بدن دچار کمبود منیزیم گردد، استخوان ها تحلیل می روند. قطعاً با مراجعه به پزشک می توانید درمان صحیح برای حل مشکل خود را پیدا کنید.

مقداری ویتامین دی بدنتان کم است

زمانی که کمبود منیزیم منجر به کمبود ویتامین دی در بدن گردد، سیلی از مسائل به وجود می آیند. بدن ما برای جذب ویتامین دی به منیزیم احتیاج دارد و از طرفی مقدار زیاد کلسیم هم می تواند جذب آن را کاهش دهد. به همین دلیل است که باید همیشه تعادل ویتامین و مواد معدنی در بدن حفظ گردد. این کمبود ممکن است برای هر فردی رخ دهد.

منبع: Readers Digest

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 245

به "علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید