عجایبی از تیم نو مجیدی

به گزارش ورزش من و تو، حتی اگر علاقه ای به فوتبال هم نداشته باشید می دانید که فرهاد مجیدی از استقلال جدا شد و حتی اگر فوتبالی باشید بازهم نمی دانید که باشگاه الاتحاد کَلبَاء چه پیشینه ای دارد و در کجای فوتبال امارات قرار گرفته است. همراه ما باشید تا بیشتر از تیم تازه سرمربی سابق استقلال بدانیم.

عجایبی از تیم نو مجیدی

الاتحاد کلباء، متشکل از چند تیم

الاتحاد کلباء در سال 1972 از تجمیع تیم های الشباب، الروبا و الریاضیه به وجود آمد. باشگاهی کوچک در منطقه ای کوچک که افتخار بزرگی در فوتبال امارات به دست نیاورده است. آن ها فصل گذشته در لیگ 14 تیمی امارات رتبه دهم را به خود اختصاص دادند. 10 امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند و از سوی دیگر با منطقه آسیایی شدن اختلافی 25 امتیازی داشتند.

فرهاد در نزدیکی های برانکو

ابتدا به سراغ منطقه کلباء می رویم. منطقه ای متعلق به شارجه و البته در نزدیکی کشور عمان. این منطقه که کشتزار های فراوانی دارد در ساحل عمان جای گرفته و یکی از اصلی ترین راستا های بین 2 کشور عمان و امارات به شمار میرود. جنگ ها و اختلافات زیادی بر سر این منطقه در طول تاریخ وجود داشته است. در قرن شانزدهم پرتغالی ها به اینجا آمدند تا از آن برای دسترسی به خلیج فارس و خلیج عمان استفاده نمایند. سپس انگلیسی ها در آن حضور پیدا کردند و البته شاهد حضور بلوچ ها و فارس ها نیز در این منطقه برای تجارت بوده ایم. حالا فرهاد به تیمی رفته که فاصله چندانی با برانکو ایوانکوویچ (سرمربی تیم ملی فوتبال عمان) ندارد.

ببری که عاشق آسانسور است

الاتحاد کلباء لقب ببر ها را همراه خود یدک می کشد، اما به آن ها لقب آسانسور را هم اطلاق می نمایند. تیمی که حدفاصل سال های 2010 تا 2018 یک سال در میان به سطح اول صعود کردند و سپس فورا طعم سقوط را چشیدند. این رفت و آمد عجیب پایان به اتمام رسید. آن ها از فصل 2019-2018 دیگر لیگ حرفه ای امارات را ترک نکردند و در چهار فصل بعدی به ترتیب در رده های یازدهم، یازدهم، هشتم و دهم جای گرفته اند.

به یاد روز های الوصل

این تیم با لباس زرد و مشکی در میادین حاضر می گردد و می تواند خاطرات حضور فرهاد مجیدی در الوصل را برای او تداعی کند. البته استادیوم هشت هزار و 500 نفری الاتحاد کلباء چیزی نیست که فرهاد را به وجد بیاورد. او همین چند روز پیش از سوی حدود 90 هزار نفر یکصدا تشویق شد. لباس دوم این تیم قرمز است.

خارجی های عجیب در تیم مجیدی

کلباء فصل قبل در ترکیب خود 10 بازیکن خارجی داشت که اسامی و ملیت آن ها بدین توضیح است: احد جی شاک (کوموروس/ قرضی از شباب الاهلی)، برایان رامیرز (آرژانتین)، ویلدر کارتاخنا (پرو)، زکریا محمد (غنا)، پنیل ام لاپا (توگو)، روبرت زولی (اتریش)، ایمان رچوق (مراکش)، ابریما جاتا (گامبیا)، آلدو پارا (پاراگوئه)، بایرون گارسز (کلمبیا).

بازیکنانی گمنام از کشور هایی که شاید بعضی را کمتر شنیده باشیم. در بین بازیکنان بومی این تیم هم نمی توان به چهره شناخته شده ای رسید. جالب است که در فهرست 37 نفره و شلوغ این تیم، 16 بازیکن اصلا صفحه ویکی پدیا ندارند و پیدا کردن اطلاعات از آن ها کار بسیار دشواری است.

این چهار نفر را فاکتور بگیرید

البته که چهار بازیکن خارجی الاتحاد کلباء کارنامه قابل اعتنایی دارند و فرهاد می تواند روی آن ها حساب کند. کارتاخنای پرویی در فوتبال کشورش سابقه خوبی دارد و با 16 بازی ملی، در سال 2021 به امارات آمد تا برای الاتحاد کلباء به میدان برود.

پنیل ام لاپای توگویی هم کارنامه بدی ندارد. او سابقه بازی برای تیم هایی، چون مونیخ 1860، بوخوم، ونلو هلند و ... را در کارنامه دارد و با 10 بازی ملی برای کشور توگو، سه سالی است که در بین زرد و مشکی ها مشغول به بازی است. او پیش از این برای تیم های ملی زیر 19 و زیر 21 ساله های آلمان هم بازی نموده است.

روبرت زولی اهل اتریش است و 30 سال دارد. او برای تیم های سالزبورگ اتریش، گرترفورث آلمان، هوفنهایم آلمان، اونیون برلین آلمان و بوخوم آلمان بازی نموده و در سال 2021 به امارات نقل مکان کرد.

رامیرز آرژانتینی 21 سال دارد و از باشگاه بانفیلد به اینجا آمده در امارات به معروفیت برسد.

یک ملی پوشِ متفاوت

سلطان عادل محمد، مهاجم 18 ساله تیم الاتحاد کلباء در تیم ملی امارات عضویت دارد. او که متولد سال 2004 است در این فصلی که گذشت نمایش قابل توجهی در ترکیب تیمش داشت و حالا برای صعود امارات به جام جهانی کوشش می نماید.

مجیدی باید در کلباء انقلاب کند

به نظر می رسد مجیدی برای فصل بعد می بایست انقلابی در ترکیب ببر ها به وجود بیاورد. بیشتر بازیکن های خارجی این تیم کارایی لازم را ندارند و بومی ها نیز با توجه به منابع انسانی بسیار کم در فوتبال امارات از کیفیت پایینی برخوردار هستند. چند بازیکن نسبتا استاندارد اماراتی در تیم هایی، چون العین، الجزیره، شباب الاهلی، الشارجه و الوحده حضور دارند و الباقی تیم ها معمولا از این حیث با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نمایند و مجبور هستند با بازیکنان خارجی پرتعداد این خلاء را پر نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2042

به "عجایبی از تیم نو مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایبی از تیم نو مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید