طرح همیار گردشگر در استان گلستان اجرا می گردد

به گزارش ورزش من و تو، طرح همیار گردشگر با استفاده از توانمندی های دانش آموزان برای هدایت گردشگران در معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان گلستان اجرا می گردد.

طرح همیار گردشگر در استان گلستان اجرا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 24 مهر 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: به منظور توانمند سازی دانش آموزان در معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و بر اساس تفاهم نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری طرح همیاران گردشگر با بهره گیری از ظرفیت های دانش آموزان در گلستان اجرا می گردد.

او ادامه داد: به همین دلیل جلساتی مشترک با اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید و و در دومین جلسه که روز گذشته 23 مهر 97 برگزار گردید؛ اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آمادگی خود را در مورد آموزش 300 نفر از دانش آموزان شهرستان گرگان طی سه ماه آینده و سایر شهرستان ها در شش ماه آینده گفت.

کریمی گفت: دانش آموزان می توانند پیروز ترین راهنماها در معرفی جاذبه های طبیعی و بناهای تاریخی باشند و استفاده از این ظرفیت غنی برای هدایت گردشگران در بناها و محوطه های تاریخی می تواند به تحول آینده گردشگری استان گلستان منجر گردد.

او آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسئولانه بین دانش آموزان، کوشش برای استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی در توسعه گردشگری، آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با آثار تاریخی و فرهنگی و تمدن غنی اسلامی - ایرانی، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به مسائل گردشگری، کوشش همگانی برای ایجاد نشاط بین دانش آموزان و تربیت نسلی مسئولیت پذیر و مشارکت جو در امر گردشگری را از اهداف این طرح برشمرد.

کریمی اضافه نمود: امیدواریم در سرانجام این طرح، دانش آموزان نسبت به انتقال اندوخته های علمی خود جهت معرفی جاذبه های گردشگری اعم از طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان گلستان برای حفظ پیشینه تمدنی این استان در جامعه کوشش نمایند.

طرح همیار گردشگر مطابق تفاهم نامه امضا شده میان سازمان و وزارت آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و عملیاتی نمودن پاسداشت میراث ارزشمند فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی و نیز افزایش سطح دانش آموزان و خانواده ها در زمینه سفر و همچنین حفاظت از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری به امضا معاون گردشگری سازمان و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رسید و به همین منظور در استان گلستان نیز در حال انجام شدن است.

در این شیوه نامه مشخصه هایی از جمله شناخت و حفظ میراث، شناساندن انواع میراث، تاثیرگذاری بومی و محلی برای گردشگری مسئولانه و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی (گردشگرپذیری) به منظور دستیابی به اهداف مذکور طراحی شده است.

گستره این طرح، دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم دختر و پسر (7 الی 17 سال) با موضوع ادارات کل آموزش و پرورش استان، شهرستان، اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی را شامل خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 282

به "طرح همیار گردشگر در استان گلستان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح همیار گردشگر در استان گلستان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید