سفر هیات آمریکایی به آنکارا برای رایزنی درباره ادلب سوریه

به گزارش ورزش من و تو، به گفته منابع آگاه ترکیه ای، هیات آمریکایی شامل نماینده واشنگتن در سازمان ملل و نماینده آمریکا در امور سوریه به منظور رایزنی درباره ادلب، امشب وارد آنکارا می شوند.

سفر هیات آمریکایی به آنکارا برای رایزنی درباره ادلب سوریه

با تور هوایی عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه حمایت های واشنگتن از آنکارا در قبال درگیری های اخیر استان ادلب سوریه، یک رسانه دولتی ترکیه ای به نقل از منابع آگاه از سفر امروز دوشنبه یک هیات عالی رتبه آمریکایی به ترکیه به منظور رایزنی درباره سوریه اطلاع داد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، کِلی کرفت نماینده آمریکا در سازمان ملل و جیمز جفری نماینده ویژه این کشور در امور سوریه در قالب یک هیات عالی رتبه آمریکایی امشب دوشنبه وارد آنکارا می شوند.

در گزارش این رسانه دولتی به نقل از منابع دیپلماتیک آمده است، یک هیات آمریکایی برای رایزنی درباره شرایط جاری در استان ادلب سوریه دوشنبه شب از ترکیه دیدن می نمایند.

این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش گردد، از احتمال ملاقات اعضای هیات آمریکایی با نمایندگان نهادهای سازمان ملل و همچنین گروه های غیر دولتی امدادی در ترکیه اطلاع داده است؛ نهادها و گروه هایی که در زمینه یاری به مهاجران در ترکیه فعالیت دارند.

سفر هیات آمریکایی به آنکارا در حالی انجام می گردد که از پنجشنبه هفته گذشته و به دنبال کشته شدن ده ها نظامی ترکیه ای در حملات سوریه به مواضع تروریست ها در ادلب، تنش ها و درگیری ها بین این دو کشور همسایه شدت گرفته است.

تنش ها بین دمشق و آنکارا بر سر تحولات استان ادلب سوریه، سبب تنش ترکیه با روسیه هم شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که قرار است پنجشنبه همین هفته برای رایزنی درباره ادلب به مسکو سفر کند، پیشتر در انتقاد از مواضع روسیه گفته بود: از سر راه ما در ادلب کنار بروید (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 773

به "سفر هیات آمریکایی به آنکارا برای رایزنی درباره ادلب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیات آمریکایی به آنکارا برای رایزنی درباره ادلب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید