سبزیجاتی که قند خون را کاهش می&zwnjدهد

به گزارش ورزش من و تو، سبزیجات فاقد نشاسته، موجب بهبود کنترل قندخون و کاهش خطر افزایش وزن می گردد.

سبزیجاتی که قند خون را کاهش می&zwnjدهد

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بسیاری از افراد به دلایل مختلفی دچار بیماری دیابت شده اند و سال هاست که با آن دسته و پنجه نرم می نمایند.

این افراد تا حدودی از مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین محروم هستند و مجبورند از آنها مصرف ننمایند اما سخت در اشتباه هستند، زیرا با کمی برنامه ریزی دقیق می توانند از تمام مواد غذایی خوشمزه بهره مند شوند.

بیماری دیابت به معنای محرومیت از هر غذای خوشمزه ای نیست، هیچ غذایی برای مبتلایان به دیابت ممنوع نیست.

آن ها می توانند هر غذایی که دوست دارند را مصرف نمایند، البته افراد باید همیشه تعادل و تنوع را در برنامه غذایی خود رعایت نمایند.

وقتی صحبت از رعایت یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت پیش می آید، اغلب آن ها فکر می نمایند که تنها محدودیت دریافت قند و شکر و مواد نشاسته ای کافی است، اما حتی بعضی از سبزیجات دارای نشاسته نیز می تواند بر قند خون افراد مبتلا به دیابت تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش قند خون آنها گردد؛ این سبزیجات عبارتند از سیب زمینی، نخود فرنگی، ذرت و کدو تنبل است اما سبزیجاتی هم هستند که می توانند بیشترین تاثیر را در کاهش قند خون دیابتی ها داشته باشد.

گل کلم: مصرف روزانه 122 گرم از این سبزی تا 14 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

مارچوبه: هنگام خرید مارچوبه ساقه های سبز و روشن آن را انتخاب کنید.

اسفناج: رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

گوجه فرنگی: سرشار از ویتامین های A,C، پتاسیم لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی است که با کاهش دیابت در ارتباط است.

خیار : عصاره خیار می تواند برای کاهش قند خون مفید باشد. خیار کربوهیدرات و کالری پایینی دارد؛ اما از نظر ویتامین ها و مواد مغذی که ممکن است به کاهش سطح قند خون و بهبود سلامت عمومی یاری نمایند، غنی است.

کدو سبز : مانند بسیاری از سبزیجات، دارای ویتامین ها و مواد مغذی بالایی است. این سبزی تابستانه حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که می توانند به کاهش قند خون و بهبود سطح انسولین یاری نمایند.

بروکلی :بروکلی یک منبع منحصر به فرد فیبر است که باعث می گردد بخشی اجتناب ناپذیر از رژیم غذایی دیابتی باشد. بسیاری از مطالعات این واقعیت را ثابت نموده اند که سولفورفان موجود در بروکلی از سلول ها در برابر آسیب محافظت می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1317

به "سبزیجاتی که قند خون را کاهش می&zwnjدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیجاتی که قند خون را کاهش می&zwnjدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید