روابط مالی تهران و کوالالامپور عرصه های خوبی برای گسترش دارد

به گزارش ورزش من و تو، وزیر خارجه مالزی در دیدار با همتای ایرانی خود با اشاره به ظرفیت های همکاری تکنولوژیک بین دو کشور، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی و افزایش مراودات علمی و فن آوری بین دو کشور را اعلام داشت.

روابط مالی تهران و کوالالامپور عرصه های خوبی برای گسترش دارد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد جواد ظریف و آقای عنیفه امان وزرای خارجه ایران و مالزی در دیدار امروز خود در تهران آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و راه های گسترش همکاری های فی مابین و مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به سوابق روابط دو کشور گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی به لحاظ تاریخی و سنتی، همیشه حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری های همه جانبه خود را در تمامی عرصه ها با مالزی گسترش دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری گفت: تهران هیچ گونه محدودیتی برای افزایش همکاری های دو کشور ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: حجم هیئت های خارجی در سطوح عالیه کشورهای مختلف دنیا پس از برجام در جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا فرصت های فرا رو برای روابط کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران، به طور گسترده ای در عرصه های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

محمد جواد ظریف با اشاره به تنوع امکانات میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبادل ظرفیت های توریستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان گفت: فرصت های خوبی برای تقویت مراودات توریستی بین دو کشور برای سرمایه گذاری در زمینه احداث هتل و آشنایی مردم دو کشور نسبت به میراث فرهنگی و صنایع دستی دو کشور فراهم می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان ظرفیت های مختلف اقتصادی و تجاری که می تواند در دستور کار کمیسیون اقتصادی دو کشور برای یافتن سازوکارهای جدید همکاری های دو کشور قرار گیرد را برشمرد.

محمد جواد ظریف با تشریح زمینه های همکاری های دو کشور در بخش انرژی، گاز، پتروشیمی، آن را از جمله فرصت های همکاری های دو کشور دانست که دارای زیرساختهای اولیه بوده و گفت: می توان با تحرک بخشیدن به زمینه های جدید این پروژه ها را متبلور ساخت.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به زمینه های شکل گیری همکاری های اقتصادی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی، این عرصه را فرصت جدید برای بخش های بانکی دو کشور دانست.

آقای عنیفه امان نیز طی این دیدار با اشاره به چشم انداز مثبت همکاری های فی مابین گفت: روابط مالزی با جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی و مناسبات دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی، عرصه های خوبی به ویژه در بخش اقتصادی برای گسترش دارد.

وزیر امورخارجه مالزی با تبیین فرصت های نوین در همکاری های تجاری دو کشور گفت: ما در زمینه حضور دانشجویان ایرانی در مالزی و صنایع مواد غذایی حلال زمینه ها و امکانات خوبی برای تقویت مراودات آموزشی و همکاری های تجاری دو کشور داریم.

آقای عنیفه امان در مورد همکاری ها در زمینه انرژی نیز با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور در شرایط تحریم، گام های جدید در این عرصه را خواهان شد و گفت که در دوره پسا تحریم می توان با رایزنی های جاری هیئت های بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکت های خصوصی و دولتی دو کشور نیز گامهای جدیدی را برداشت.

وی با اشاره به ظرفیت های همکاری تکنولوژیک بین دو کشور، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی و افزایش مراودات علمی و فن آوری بین دو کشور را اعلام داشت.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنین در مورد تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه آخرین تحولات عراق و سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 450

به "روابط مالی تهران و کوالالامپور عرصه های خوبی برای گسترش دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط مالی تهران و کوالالامپور عرصه های خوبی برای گسترش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید