دولت ملزم به تخصیص کمک های قانونی به مدیریت شهری است

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر بر لزوم تخصیص کمک های دولتی به مجموعه مدیریت شهری تاکید کرد و خواستار پیگیری مدیران شهرداری در این زمینه شد.

دولت ملزم به تخصیص کمک های قانونی به مدیریت شهری است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران؛ علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر گفت: بر اساس قوانین و مقررات موجود، برخی از موضوعات و مسائل حوزه مدیریت شهری نیازمند کمک های دولتی است که نیازمند پیگیری و تعیین تکلیف است.

وی افزود: کمک های دولتی در راستای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به مردم است، از این رو باید این موضوع به صورت جدی در دستور کار مدیران شهرداری و پیگیری از وزارت کشور، سازمان همکمک های شهرداری ها و سایر ارگان های مرتبط قرار گیرد.

نظری افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان های مهم خدمات رسان به مردم است که باید موضوعات و مسایل مرتبط با این سازمان به صورت ریشه ای حل و فصل شود چرا که حساسیت کار در این حوزه بالا است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در همین رابطه بیان نمود: معیشت کارکنان به ویژه نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی باید مورد توجه قرار گیرد تا آتش نشانان با اطمینان خاطری بیشتری در عملیات حضور پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه رعایت موارد ایمنی و الزامات امدادرسانی پیشگیری از بروز حوادث یکی از نکات مهم و ملزومات اصلی در اجرای پروژه ها است، گفت: در اجرای پروژه ها و ساخت و سازها باید الزامات ایمنی در ابتدای امر مورد توجه سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی قرار گیرد.

مهدی حیدری افزود: با وجود تاکیدات قانونی متاسفانه در برخی از پروژه ها نظیر برج زاگرس، به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی شاهد مسائل جدی در بحث آتش نشانی هستیم که بدون اغراق احتمال بروز حادثه ناگواری همچون پلاسکو تهران در این برج دور از فکر نیست که باید نواقص و مسائل غیر قابل اغماض موجود بر اساس الزامات قانونی و ایمنی مرتفع شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان گفت: سازمان آتش نشانی در بحث تاییدیه ایمنی ساخت و سازهای عمومی و خصوصی به هیچ عنوان تاثیر فشارها قرار نگیرد، چرا که امنیت شهفرایندان اولویت اصلی این سازمان است و اگر خدایی نکرده این موضوع دچار خدشه و آسیب شود، بروز فاجعه های ناگوار در شهر افزایش پیدا می کند، لذا باید بر اساس تاکیدات قانون با همگان به یک نحو رفتار شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارش 9 ماهه فعالیت های سازمان، گفت: برخی تجهیزات این سازمان فرسوده هستند که متاسفانه در تامین منابع مالی برای خرید و نوسازی این تجهیزات با چالش روبرو هستیم.

سید صادق پورسینا افزود: با وجود تمامی مسائل خوشبختانه توانستیم با پیگیری دو ردیف، خودروی هیوندای 6 تُنی خریداری کنیم و بخشی از مسائل موجود را مرتفع سازیم.

وی با بیان اینکه معیشت کارکنان از اولویت های سازمان است و خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی طی سال های اخیر اجرا شده است، ادامه داد: جذب نیروهای جوان و با انگیزه در این سازمان ضروری است و طبق استانداردها نیازمند یکصد آتش نشان در شهر همدان هستیم که با توجه به بازنشستگی نیروها باید به مرور جذب شوند.

پورسینا افزود: در انتخاب مدیران سازمان چارچوب کلی تعریف شده که اصل بر شایسته سالاری، تخصص، تجربه و حرفه ای بودن افراد است.

وی شرح داد: با پیگیری های اجرا شده در سال 83 واحد پیشگیری در سازمان آتش نشانی همدان بنیان گذاری شد که با توجه به اهمیت این واحد، خوشبختانه آثار و نتایج مثبتی را در این راستا شاهد هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه در بحث ایمنی پروژه ها و مراکز عمومی و خصوصی بر اساس قانون و بدون مماشات با افراد رفتار می شود، افزود: در خصوص مجتمع تجاری اداری برج زاگرس ساختمان مذکور ایرادات و نواقص ایمنی وجود دارد که باعث شده شرایط موجود مغایر با ایمنی باشد و تا به امروز برای این پروژه تاییدیه ایمنی صادر نشده است!

پورسینا بیان نمود: در همین رابطه به منظور حصول اطمینان در خصوص چگونگی و نحوه رفتار اداری نسبت به ایرادات مطروحه در چند مرحله استعلام از دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به عمل آمده است که کلیه مکاتبات موجود می باشد.

وی در ادامه به بیان مهمترین و عمده ترین مسائل این برج اشاره کرد و گفت: طولانی شدن فرایند اخذ پایان کار و تغییر ضوابط و قوانین ایمنی، عدم وجود راه خروج دوم در طبقه همکف الی چهارم، تغییر کاربری در طبقات زیرزمین منفی یک الی منفی دو از پارکینگ به تجاری بدون در نظر گرفتن راه خروج دوربندی شده و راه خروج دوم، حذف زیرزمین منفی سه و اضافه کردن یک طبقه به بنا (طبقه پانزدهم)، عدم اجرای آبفشان در کل بنا و عدم اجرای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در کل بنا از جمله مسائل این برج است.

وی یادآور شد: تمامی موارد و مسائل موجود در برج زاگرس از طریق حوزه حقوقی شهرداری برای دادستان همدان نیز ارسال خواهد شد.

گفتنی است: در پایان این جلسه از سعید چراغی یکی از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی به دلیل تهیه و نشر کتاب با عنوان تدابیر آتش نشانی در حوزه بافت های فرسوده شهری از منظر مدیریت شهری تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2007

به "دولت ملزم به تخصیص کمک های قانونی به مدیریت شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ملزم به تخصیص کمک های قانونی به مدیریت شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید