دردسرتازه هزاران انگلیسی؛ کمبود احتمالی گوشت و مرغ و افزایش هزینه های انرژی

به گزارش ورزش من و تو، همزمان با افزایش هزینه های انرژی در انگلیس، بیم آن می رود که شهروندان این کشور روزهای آینده با کمبود احتمالی گوشت و مرغ روبرو می شوند.

دردسرتازه هزاران انگلیسی؛ کمبود احتمالی گوشت و مرغ و افزایش هزینه های انرژی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با افزایش هزینه های انرژی در انگلیس، این کشور با کمبود احتمالی گوشت ، مرغ و غذاهای بسته بندی شده روبرو است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس کواسی کوارتنگ وزیر تجارت انگلیس روز سه شنبه گفت که در کوشش است تا با شرکت تامین کننده اصلی دی اکسید کربن مواد غذایی که برای بیهوش کردن حیوانات قبل از کشتار، نگهداری محصولات تازه و نوشیدنی ها استفاده می گردد، به توافق برسد. این شرکت هفته گذشته به علت قیمت بالای گاز طبیعی فراوری در کارخانه های خود در انگلیس را متوقف و خاطرنشان کرد که نمی تواند برآوردی را برای شروع مجدد عملیات ارائه دهد.

کوارتنگ گفت: ما امیدواریم که بتوانیم چیزی را امروز مرتب کنیم و فراوری آن را در چند روز آینده شروع کنیم. ممکن است هزینه ای داشته باشد. ما در حال آنالیز یک برنامه هستیم.

یان رایت، مدیر اجرایی اتحادیه غذا و نوشیدنی در انگلیس می گوید که اگر به زودی توافقی با تامین کنندگان دی اکسید کربن مورد استفاده در مواد غذایی انجام نگردد، ساکنان انگلیس حدود 10 روز دیگر با کمبود غذا روبرو خواهند شد. در همین حال، پیش بینی می گردد فراوری مرغ و گوشت هم تا سرانجام هفته کاهش یابد.

چهار شرکت کوچک تامین کننده انرژی در ماه های اخیر با مشکل روبرو شده و دولت انگلیس در حال مذاکره با شرکت های بزرگتر است تا اطمینان حاصل کند که در صورت سقوط هر یک از تامین کنندگان دیگر، گاز و برق در زمستان جاری به مشتریان ادامه می یابد.

دولت انگلیس از یک سو تحت فشار است تا از مصرف کنندگان برابر افزایش هزینه های انرژی محافظت کند، در حالی که پیامدهای ناشی ازهمه گیری کرونا، بودجه خانوارهای انگلیس را تحت فشار قرار داده است.

قرار است قیمت انرژی برای بسیاری از مصرف کنندگان از ماه آینده و پس از تصویب افزایش 12 درصدی افزایش می یابد. این در حالی است که نرخ تورم سالانه انگلیس در ماه گذشته به 4.1 درصد رسید که بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته بود.

علاوه بر این، دولت محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حال آماده شدن برای سرانجام دادن به دو برنامه است که تأثیرات مالی رکود را کاهش داده است. قطع پرداخت موقت 20 پوندی درهفته و برنامه پرداخت یارانه به میلیون ها کارگر در طول همه گیری ، در سرانجام ماه جاری حذف می شوند.

اد دیوی رهبر لیبرال دموکرات های انگلیس در نشست سالانه حزب خود گفت: اکنون صورت حساب های گرمایشی افزایش می یابد و میلیون ها نفر را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار می دهد. می خواهم ببینم که دولت برای یاری به افراد کم عایدی چه می نماید؟

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1761

به "دردسرتازه هزاران انگلیسی؛ کمبود احتمالی گوشت و مرغ و افزایش هزینه های انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرتازه هزاران انگلیسی؛ کمبود احتمالی گوشت و مرغ و افزایش هزینه های انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید