خوراکی سنتی کم حجم و سرشار از فیبر!

به گزارش ورزش من و تو، بهداشت نیوز/ خرما میوه های درخت نخل است و سرشار از مواد معدنی، فیبر سالم و ویتامین است. خرما یکی از شیرین ترین میوه هایی است که در انواع مختلف به بازار عرضه می گردد. هیچ کس انکار نمی کند که خرما بسیار خوشمزه است و طعم لذت بخشی دارد. اما علاوه بر طعم دلپذیرش خواص سلامتی زیادی نیز دارد. در اینجا به 5 مورد از آن ها اشاره شده است.

خوراکی سنتی کم حجم و سرشار از فیبر!

1. مبارزه با پیری

متأسفانه، نمی توانیم ساعت زندگی را متوقف کنیم، زیرا پیر شدن یک فرایند طبیعی است. با این حال، می توانیم سرعت آن را کاهش دهیم. کاهش سرعت فرایند پیر شدن و غلبه بر چین و چروک و موهای خاکستری یک چالش عظیم است. کاروتنوئیدها در خرما به حفظ سلامتی پوست یاری نموده و باعث ترمیم سلول های زنده برای جلوگیری ازپیری زود رس می شوند.

2. کاهش مسائل قلبی

پتاسیم موجود در خرما می تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) یاری نموده و از انسداد شریان های جلوگیری کند. انسداد شریان ها می تواند منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی گردد. یک مطالعه نشان داد، هرچه میزان پتاسیم بیشتر باشد، احتمال بروز مسائل قلبی کمتر می گردد.

3. کاهش خطر شب کوری

پس از معاینه چشم ممکن است نیازی به عینک نداشته باشید، اما این بدان معنی نیست که چشمان شما در نور ضعیف هم به خوبی عمل می نمایند. بیشتر افراد در نور ضعیف، قادر به دیدن نیستند و این به دلیل کاهش سطح ویتامین A است. ویتامین های گروه B و ویتامین A موجود در خرما به حفظ فیلتر بهینه نور در شبکیه و محافظت در برابر تخریب ماکولا یاری می نمایند.

4. تنظیم فشار خون

نمک بیش از حد (سدیم) می تواند منجر به فشار خون بالا شده و پتاسیم باعث دفع سدیم می گردد. خرما از نظر سدیم بسیار ناچیز است و در عین حال سرشار از پتاسیم است.

5. یاری به بهبود سلامت استخوان

خرما، یک ماده غذایی کاربردی است که دارای ویتامین ها، مواد معدنی و فیتوشیمیایی است. خرما همچنین حاوی کلسیم و ویتامین K است. این میوه خوشمزه از کانی سازی استخوان و همچنین لخته شدن خون حمایت می نمایند. از آنجا که خرما حاوی منیزیم می باشد، به تقویت ساختارهای استخوانی نیزیاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 935

به "خوراکی سنتی کم حجم و سرشار از فیبر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی سنتی کم حجم و سرشار از فیبر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید