خبرنگاران معاونت صنایع دستی، مرجع تمام فعالیت های این حوزه شد

به گزارش ورزش من و تو، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی از تصویب مصوبه هیات وزیران اطلاع داد که بر اساس آن معاونت صنایع دستی مرجع تمام فعالیت های حوزه صنایع دستی شد.

خبرنگاران معاونت صنایع دستی، مرجع تمام فعالیت های این حوزه شد

فرهاد فلاح روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: هیات وزیران در جلسه بیستم اسفندماه سال 99 به پیشنهاد مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صمت، آیین نامه اجرای ماده 14 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب سال 96 را تصویب کرد.

وی با اشاره به این که این ماده مربوط به مجوزهای صنایع دستی و فرش دستباف است، گفت: پیش از این معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنها، مرجع اعطای مجوز در چهار بخش کارگاه انفرادی، کارت شناسایی صنعتگری، مجوز فراوریی انفرادی و مجوز فراوریی کارگاهی و جواز تاسیس در حوزه صنایع دستی بود، که بر اساس مصوبه جدید این اختیارات افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس قانون حمایت از فعالان و هنرمندان صنایع دستی و به موجب این آیین نامه، صنایع دستی از مشاغل خاص محسوب می شوند و از شمول قانون نظام صنفی خارج شده و اصناف، حق مراجعه و درخواست حق عضویت و یا پلمب کارگاه ها و مراکز اختصاصی عرضه و فروش صنایع دستی را نخواهند داشت.

فلاح یکی دیگر از مصوبات جدید را قرارگرفتن تمام کارگاه صنایع دستی فعال زیر نظر معاون صنایع دستی بیان کرد و گفت: پیش از این بعضی از اصناف تقاضای پرداخت حق عضویت از کارگاه های صنایع دستی و آنها را تهدید به پلمب می کردند که دیگر این اتفاق نخواهد افتاد زیرا تمام خدمات معاونت صنایع دستی به صورت رایگان در اختیار کارگاه ها و فعالان این عرصه قرار می گیرند.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی با بیان این که برای تدوین ماده 14 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوبه سال 96، 17 جلسه در کمسیون فرعی فرهنگی دولت برگزار گردید، گفت: 23 جلسه نیز با حضور دستگاه های مختلف از جمله اصناف و نمایندگانی از مرکز ملی فرش، سازمان امور مالیاتی برگزار گردید که تقریبا چهار هزار نفر ساعت در این خصوص زمان برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1557

به "خبرنگاران معاونت صنایع دستی، مرجع تمام فعالیت های این حوزه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاونت صنایع دستی، مرجع تمام فعالیت های این حوزه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید