خبرنگاران آمار گردشگران نوروزی فارس 88 درصد کاهش یافت

به گزارش ورزش من و تو، شیراز-خبرنگاران-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از 25 اسفندماه 99 تا ساعت 24 اول فروردین 1400 تعداد 22 هزار و 528 نفر از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید نموده اند که مقایسه این آمار با مدت مشابه دوسال قبل نشان از کاهش 88 درصدی تعداد گردشگران نوروزی دارد.

خبرنگاران آمار گردشگران نوروزی فارس 88 درصد کاهش یافت

مصیب امیری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نوروز 99 اماکن گردشگری و تاریخی فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود و به همین دلیل آمار گردشگری نوروز 1400 با نوروز دو سال پیش مقایسه می گردد.

وی ادامه داد: از 25 اسفندماه 99 تا ساعت 24 اول فروردین سال جاری 22 هزار و 528 نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان فارس بازدید نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه نمود: در مدت زمان مشابه نوروز دو سال پیش 183 هزار و 172 نفر از اماکن گردشگری و تاریخی استان فارس بازدید کردند که مقایسه این آمار نشان از کاهش 88 درصدی آمار بازدیدنمایندگان نوروز 1400 تا خاتمه روز نخست سال جاری دارد.

وی با بیان اینکه تعداد گردشگران نوروزی فارس در سالیان اخیر و قبل از شیوع کرونا هر ساله رو به برتری بوده است، گفت: روز نخست فروردین سال جاری چهار هزار و 293 نفر از حافظیه ، دو هزار و 408 نفر از مجموعه سعدیه،یک هزار و 908 نفر از تخت جمشید و یک هزار و 286 نفر از مجموعه فرهنگی زندیه شیراز شامل ارگ،موزه و حمام و 960 نفر نیز از مجموعه تاریخی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش بازدید کردند.

امیری با بیان اینکه مشاهدات میدانی از فرایند افزایشی تعداد بازدید نمایندگان از اماکن گردشگری و تاریخی شیراز در روز دوم فروردین 1400 به نسبت روز نخست سال جاری حکایت دارد مطرح نمود: تا حوالی ساعت 20 دوشنبه دوم فروردین 1400 بیش از پنج هزار نفر از مجموعه حافظیه در شیراز بازدید نموده اند.

وی در ادامه مطرح نمود: فروش اینترنتی ، الکترونیکی و فروش بلیط در گیشه های اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس پیش بینی شده تا از ازدحام جمعیت در ورودی این اماکن جلوگیری و دستورالعمل های بهداشتی رعایت گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در پاسخ به سوالی پیرامون مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی و نزدن ماسک در بعضی اماکن تاریخی شیراز ازجمله حافظیه، گفت: بعضی گردشگران برای دریافت عکس یادگاری در مجموعه های تاریخی اقدام به برداشتن ماسک می نمایند در صورتی که در ورودی اماکن تاریخی تاکید شده است که زدن ماسک برای ورود الزامی است.

فقط 30 درصد تخت های اقامتی فارس اشغال است

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ضریب اشغال تخت اماکن اقامتی رسمی شامل هتل ،هتل آپارتمان ها و ... استان فارس در حال حاضر حدود 30 درصد است و این درحالی است که در سالیان گذشته و قبل از شیوع کرونا ضریب اشغال تخت های اقامتی در سطح این استان در ایام نوروز 100 درصد بوده است.

امیری در خاتمه بیان نمود: در سطح استان فارس 22 هزار تخت در مراکز اقامتی رسمی وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1527

به "خبرنگاران آمار گردشگران نوروزی فارس 88 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار گردشگران نوروزی فارس 88 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید