خبرنگاران صالحی امیری: کاراته را به المپیک بازگردانید

به گزارش ورزش من و تو، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته ملی المپیک در ملاقات با رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات از نبود کاراته در المپیک 2024 پارییس ابراز نگرانی کرد و گفت: کنفدراسیون کاراته آسیا با همکاری فدراسیون های سایر قاره این رشته را به المپیک بازگرداند.

خبرنگاران صالحی امیری: کاراته را به المپیک بازگردانید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران سیدرضا صالحی امیری در ششمین ملاقات رسمی خود در حاشیه دومین روز از برگزاری مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در مسقط با ناصر الرزوقی رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات گفت و گو کرد.

صالحی امیری با تشکر از همکاری کنفدراسیون کاراته آسیا با ایران گفت: فدراسیون کاراته ایران از همکاری شما با آنها به ما گزارش های خوبی ارایه می دهند. البته خیلی نگراینم و انتظار داریم در مورد تداوم حضور کاراته در بازی های المپیک 2024 کنفدراسیون کاراته آسیا با یاری فدراسیون سایر قاره ها و کشورهای مطرح دنیا پیگیری های لازم را در این باره داشته باشند تا بتوانیم این رشته را دوباره به بازی های المپیک بازگردانیم.

رییس کمیته ملی المپیک ایران پیشنهاد راه اندازی کمپینی را داد تا کنفدراسیون بصورت راهبردی برای دستیابی به این هدف کار را پیش ببرد تا خواسته بحق جامعه کاراته برای حضور در بازی های المپیک باشیم.

رییس کنفدراسیون کاراته آسیا هم در این ملاقات خطاب به هیات ورزشی ایران گفت: کاراته ایران جزو برترین فدراسیون ها و ورزشکاران آن جزو جنگ جوترین، شجاع ترین و با اخلاق ترین کاراته کاران دنیا هستند که افتخارات بسیاری برای کشورشان و کنفدراسیون آسیا کسب کردند.

ناصر الرزوقی اضافه نمود: ما در امارات هم مدیون کاراته ایران هستیم از ابتدای تاسیس کاراته در کشورمان از اول تا به امروز بهترین مربیان ما ایرانی بودند و این ایرانی ها بودند که کاراته را در امارات جا انداختند. حرف شما در مورد حضور کاراته در المپیک و انتظار شما بجا و منطقی است. شاید باید فعالیت ما و فدراسیون دنیای در این زمینه بیشتر از اینها باشد.

در ادامه سرپرستان کاروان های اعزامی ایران به توکیو و چین نیز گزارشی از فرایند آماده سازی تیم های ملی و ورزشکاران اعزامی ارایه کردند و خواستار حمایت بیشتر کنفدراسیون کاراته آسیا از فدراسیون کاراته کشورمان شدند.

رییس کمیته ملی المپیک تا به امروز با مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان، دبیرکل فدراسیون دنیای وزنه برداری، وزیر ورزش و همتای عراقی خود و رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات ملاقات و گفت و کرد.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به منظور شرکت در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا 23 آذر ماه راهی مسقط پایتخت عمان شد.

سیدنصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک توکیو و ساحلی ساینا، سیدرضا صالحی امیری را در این سفر همراهی می نمایند.

مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از روز گذشته شروع شد و تا چهارشنبه در مسقط عمان ادامه دارد.

یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی های آسیایی 2030 است که هفته گذشته هیات 12 نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی های آسیایی 2030 آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران ملاقات و گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1329

به "خبرنگاران صالحی امیری: کاراته را به المپیک بازگردانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالحی امیری: کاراته را به المپیک بازگردانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید