حمل و نقل عمومی پاریس و معرفی آن

به گزارش ورزش من و تو، سیستم حمل و نقل عمومی پاریس بسیار منظم و سازمان دهی شده می باشد. پاریس پایتخت فرانسه است. همچنین پاریس یکی از شهرهای مدرن و شلوغ دنیا به شمار می رود. اما نیازی به نگرانی در این رابطه در شهر پاریس نیست. زیرا اگر از وسیله مناسب و به صورت صحیح بهره ببرید می توانید ترددی بی درد سر در شهر پاریس داشته باشید. در اینجا قصد داریم شما را بیشتر با سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس آشنا کنیم.

حمل و نقل عمومی پاریس و معرفی آن

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که شهر پاریس از چند منطقه تشکیل شده است؟ همچنین هر منطقه به چند ناحیه تقسیم شده است؟ شهر پاریس 20 منطقه دارد. هر منطقه از شهر پاریس حال و هوای مخصوص به خود را دارد. منطقه بندی در شهر پاریس به زبان فرانسوی اروندیسمان نامیده می گردد. همچنین منطقه بندی در شهر پاریس از مرکز پاریس انجام می گردد. این تقسیم بندی در جهت عقربه های ساعت از اولین منطقه شکل می گیرد.

جالب است بدانید که رود سن باعث تقسیم بندی شهر پاریس به دو قسمت سمت راست و سمت چپ رود شده است. سمت راست رود سن قسمت شمالی و سمت چپ قسمت جنوبی رود را تشکیل می دهد. از طرفی بخش اعظم پاریس در قسمت شمالی رود سن واقع شده است. در قسمت جنوبی رود سن تنها 6 منطقه واقع شده است.

بیشتر بخوانید : اطلاعات بیشتر از شهر پاریس

حمل و نقل عمومی پاریس

حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار متنوع می باشد. بنابراین براساس شرایط و مسافت مورد نظر خود می توانید یکی از انواع مختلف حمل و نقل عمومی در پاریس را انتخاب کنید. در اینجا انواع مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

مترو

شبکه متروی پاریس جزء قدیمی ترین متروهای اروپا محسوب می گردد. این شبکه تمام سطح شهر را پوشش داده است. اما ممکن است تعداد زیاد خطوط و پیچیدگی آن باعث نگرانی مسافران گردد. اما احتیاجی به نگران شدن نیست. زیرا در تمام ایستگاه ها نقشه های جهت موجود است.

بنابراین با دریافت هدایت از مامورین می توانید جهت مورد نظر خود را پیدا کنید. مترو به عنوان یکی از سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس 16 خط و 300 ایستگاه دارد. این خطوط نواحی مرکزی پاریس را پوشش می دهند. خطوط مترو از 1 تا 14 نامگذاری شده است. مترو پاریس یکی از بهترین وسایل سیستم حمل و نقل عمومی پاریس به شمار می آید. ساعت آغاز حرکت قطارها از 5:30 دقیقه صبح تا نیمه شب می باشد. فاصله زمانی حرکت قطارها بین 8 تا 10 دقیقه است.

ورودی ایستگاه های مترو کاملا تعیین می باشد. همچنین به راحتی می توانید از نقشه های مترو در کیوسک های روزنامه فروشی، هتل ها و حتی به صورت آنلاین بهره ببرید. بلیط های مختلفی در مترو عرضه می شوند. از انواع مختلف بلیط مترو می توان به بلیط یک طرفه، یک روزه، هفتگی، ماهیانه و ده سفره اشاره نمود.

این بلیط ها را می توانید از باجه های بلیط فروشی و دستگاه های فروش اتوماتیک بلیط تهیه کنید. از مزایای خرید این بلیط ها این است که می توان از آن ها برای سوار شدن اتوبوس هاس شهری، قطار RER، تراموا و قطار کابلی مونتمارتر هم استفاده کرد. بنابراین با خرید این بلیط می توانید نیازهای خود را به وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس رفع کنید.

دوچرخه از دیگر سیستم حمل و نقل عمومی پاریس

دوچرخه یکی از وسایل حمل و نقل و جابجایی در پاریس است که علاوه بر ورزش و تفریح باعث کاهش هزینه های سفر شما خواهد شد. در پاریس ده ها هزار دوچرخه و بیش از 1800 ایستگاه دوچرخه موجود می باشد. در شهر پاریس محدوده هایی برای ورود به این سیستم جابجایی شهر پاریس در نظر گرفته شده است.

به دوچرخه های پاریس ولیب گفته می گردد. بلیط استفاده از دوچرخه به صورت یک روزه و هفت روزه عرضه می گردد. گفتنی است که نیم ساعت اول استفاده از دوچرخه رایگان می باشد.

می توان گفت دوچرخه در مقایسه با سایر وسایل سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس از لحاظ مالی بسیار به صرفه تر است. علاوه بر استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل عمومی در پاریس یک وسیله برای گشت و گذار و تفریح در پاریس به شمار می رود.

(اتوبوس شهری یک سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس)

بیشتر بخوانید : باغ لوکزامبورگ پاریس

اتوبوس شهری

اتوبوس شهری یکی دیگر از سیستم ها برای جابجایی در شهر پاریس می باشد. این سیستم جابجایی در پاریس محبوبیت چندانی ندارد. 60 خط اتوبوس شهری در پاریس برای حمل و نقل شهر پاریس فعالیت دارند. این اتوبوس ها با یک عدد دو رقمی که نشان دهنده جهت و مبدا و مقصد هستند تعیین می شوند. ایستگاه ها در سطح شهر تعیین شده اند. همچنین در هر ایستگاه نقشه جهت، زمان بندی حرکت اتوبوس ها و زمان رسیدن آن ها موجود می باشد.

قطار RER

از دیگر وسایل جابجایی در شهر پاریس قطار RER می باشد. این قطار سیستم قطار منطقه ای محسوب می گردد. همچنین این قطار 5 خط دارد که محدوده تردد آن مرکز شهر پاریس می باشد. مقصد این قطار ها دو فرودگاه اصلی پاریس و بیرون شهر مانند دیزنی لند پاریس است. بنابراین استفاده این سیستم حمل و نقل برای مناطق حومه پاریس و دسترسی به فرودگاه ها بسیار کاربرد دارد. قیمت بلیط قطار RER نسبت به بلیط مترو گران تر می باشد. همچنین قیمت بلیط قطار RER براساس مبدا و مقصد تعیین می گردد.

قایق اتوبوسی

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل قایق اتوبوسی است. این حمل و نقل عمومی پاریس از رود سن می گذرد. می توان گفت قایق اتوبوسی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم شهر پاریس ایفا می نمایند. قایق اتوبوسی یک روش بسیار جالب برای گشت زنی در پاریس به حساب می آید. به جرات می توان گفت این نوع سیستم حمل و نقل عمومی شهر پاریس بسیار مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. قایق اتوبوسی ها در 8 ایستگاه مختلف و در امتداد رود سن حرکت دارند.

اتوبوس های تور پاریس

اتوبوس های توریستی از دیگر وسایل حمل و نقل در این شهر به شمار می آیند.اتوبوس ها در مناطق مرکزی شهر پاریس واقع شده اند. همچنین اتوبوس های توریستی برای اجرای تورهای پاریس گردی کاربرد دارند. اکثر این اتوبوس ها از مفاهیمی از قبیل هیپ-آن و هیپ-آف استفاده می نمایند. این اتوبوس ها جهتهای تعیینی را طی خواهند کرد.

همچنین اتوبوس های توریستی در همه مکان های توریستی شهر پاریس توقف می نمایند. در صورتیکه این نوع اتوبوس های تور را برای جابجایی انتخاب کردید توصیه می کنیم در طبقه بالا بنشینید. زیزا طبقه بالا روباز است و می توانید از هوای مطبوع و دلپذیر نهایت استفاده را ببرید. گفتنی است استفاده از طبقه بالای این اتوبوس ها در فصل تابستان مناسب می باشد. استفاده از طبقه بالای اتوبوس در فصل زمستان توصیه نمی گردد.

بیشتر بخوانید : موزه عطر فراگونارد پاریس

منبع: دلتابان
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 353

به "حمل و نقل عمومی پاریس و معرفی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی پاریس و معرفی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید