حق آبه مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد

به گزارش ورزش من و تو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: حق آبه مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد، انجام این کار با توجه کمبود آب، جزو ضروریات بوده و فکر نمی کنم کیفیت آب ارس مسئله ای داشته باشد.

حق آبه مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار از،علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: کیفیت آب های جاری معمولا برابر بوده و نمی دانم بر چه اساسی میگویند کیفیت آب ارس کم تر است.

او گفت: هر چند متولی این امر، آب منطقه ای است، اما با توجه به برداشت آب از بالادست، مسئله ای در کیفیت آب وجود نخواهد داشت.

او متذکر شد: فرهنگ مصرف بهینه آب نیز باید نهادینه گردد، متاسفانه ما عادت نموده ایم همه چیز را تا ته مصرف کنیم، پرمصرف بودن را رد نموده و به مرحله هدر دادن رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: تقریبا 5800 لیتر در ثانیه آب در تبریز به روی مدار آورده و از مردم خواسته بودیم تا تنها 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

ایمانلو در ادامه در پاسخ به چرایی ارزان بودن آب مورد مصرف در بخش صنایع استان نسبت به آب مصرفی مردم، گفت: در بخش صنایع عقب افتاده ایم، در بحث پساب سعی داریم جایگزین کنیم، خوشبختانه هجمه ها علیه آب و فاضلاب باعث شد تا در استان به ویژه در شرکت آب منطقه ای، اقداماتی انجام گردد و صنایع مجاب شده و به فکر راه های جایگزین تامین آب باشند.

او افزود: بیشتر صنایع پیگیر هستند، مثلا چاه ها را در نیروگاه بر روی مدار آوردند و حدود 100 الی 150 لیتر در ثانیه آب از این محل آزاد شد.

او بیان نمود: صنایع در راستای توسعه اقتصاد شهر و استانمان فعالیت می نمایند، اما باید به راه جایگزینی هم فکر کنیم، کار های لازم در خصوص پساب اجرا شده و پیگیری می گردد، تا به امروز جایگزینی به وسیله چاه بوده و سعی خواهیم کرد تا حداکثر استفاده صنایع از چاه ها باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه جمعیت شهری تحت پوشش این شرکت را نزدیک به سه میلیون نفر و جمعیت روستایی تحت پوشش را حدود 850 هزار نفر مطرح نمود.

ایمانلو با اشاره به کیفیت آب در آذربایجان شرقی و توزیع آب 100 درصد بهداشتی در بین مشترکان افزود: با توجه به فعالیت بزرگترین آزمایشگاه آب شمالغرب کشور در تبریز و وجود 24 آزمایشگاه در سطح شهرستان های استان، روزانه حدود 3500 نمونه برداری از آب اجرا شده و کیفیت آب از نظر شیمیایی و میکروبی هر لحظه کنترل می گردد، از این رو کیفیت آب استان قابل قبول بوده و شرایط خوبی از این نظر داریم.

او با بیان اینکه بیش از 66 درصد جمعیت استان، تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند اظهار کرد: تبریز با 86 درصد، دومین کلانشهر کشور است که جمعیت آن تحت پوشش شبکه فاضلاب واقع شده است.

او تعداد تصفیه خانه های تبریز را دو عدد مطرح نمود: انشعاب دهی ها در 14 شهرستان استان انجام می گردد و حدود پنج تصفیه خانه در مدار احداث قرار داشته و حدود 11 تصفیه خانه استان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات تکمیل پروژه های روستایی را 145 میلیارد تومان مطرح نمود و گفت: 38 میلیارد تومان از این میزاندر 19 روستا افتتاح می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1130

به "حق آبه مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق آبه مجازمان از ارس را برداشت خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید