جایزه تیلور کانادا به نقطه آخر رسید

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نشنال پست، آخرین دوره اهدای جوایز تیلور 2 مارس 2020 برگزار می گردد.

جایزه تیلور کانادا به نقطه آخر رسید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

این جایزه 25 هزار دلاری کانادایی که به بهترین کتاب غیرداستانی سال اهدا می شد، از سال 2000 آغاز به کار نموده و به یکی از مهمترین جوایز ادبی کانادا بدل شده بود.

نورین تیلور بنیانگذار این جایزه خاطرنشان کرد: ما تاکنون به دستاوردهای مهمی رسیده ایم.

تیلور این جایزه را به یاد شوهر فقیدش چارلز تیلور که روزنامه نگار و نویسنده کتاب هایی چون 6 سفر و توری های رادیکال بود و سال 1997 درگذشت، بنیان گذاشته بود.

تیلور فقید نویسنده آثار غیرداستانی و بر این باور بود که این ژانر در کانادا باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد. به همین منظور جایزه تیلور شکل گرفت.

خانم تیلور تاکید نمود در حالی که می داند تغییر عظیمی در افق های نویسندگان، ناشران و پلت فرم هایی که آنها برای ایجاد ارتباط بین آثارشان برقرار می نمایند، ایجاد شده؛ اما اطمینان دارد که این توجه به آثار غیرداستانی کانادایی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

از برندگان پیشین این جایزه می توان از کارول شیلدز برای کتاب جین آستن، چارلز فوران برای مردخای: زندگی و دوران، توماس کینگ برای سرخپوست ناراحت، رزمری سالین برای دختر استالین یاد کرد.

برنده سال پیش کیت هریس بود که برای خاطرات سفرش با عنون سرزمین های مرزهای گمشده به عنوان برنده این جایزه در سال 2019 انتخاب شده بود.

جایزه 25 هزار دلاری آربی سی تیلور یکی از پرارزش ترین جوایز ادبی کانادا برای یک کتاب بود. از دیگر جوایز مهم کانادایی برای آثار غیرداستانی می توان از جایزه 25 هزار دلاری فرماندار کل و جایزه 60 هزار دلاری هیلاری وستون انجمن نویسندگان کانادا یاد کرد.

جایزه تیلور همچنین برنده ای هم برای نویسندگان تازه کار انتخاب می کرد که شامل یک جایزه 10 هزار دلاری برای یک اثر از نویسنده ای تازه کار می شد که در اوایل حرفه خود باشد.

از آنجا که این جایزه مدتی دو سالانه بود، برنده سال 2020 نوزدهمین دریافت نماینده این جایزه خواهد بود.

تیلور گفت: وقتی کارمان را آغاز کردیم تقریبا سالی 35 کتاب را آنالیز می کردیم و نمی توانست انتشار یک فهرست اولیه معنی داشته باشد، اما در طی سال ها آنقدر کتاب های خوب چاپ شد که فهرست اولیه هم داشتیم.

جایزه آربی سی تیلور ابتدا به عنوان چارلز تیلور پرایز شناخته و تا سال 2004 به صورت دوسالانه بود برگزار می شد. این جایزه سپس به صورت سالانه درآمد و سال 2013 با پشتیبانی اقتصادی کمپانی RBC، نام این کمپانی به جایزه افزوده شد و قرار شد یک جایزه 10 هزار دلاری هم به نویسنده پراستعداد 18 تا 35 ساله به انتخاب برنده جایزه اصلی اهدا گردد.

گروه داوران دور نهایی این جایزه متشکل از مارگارت آتوود یکی از دو برنده جایزه بوکر 2019، کورال آن هاولز پروفسور بریتانیایی و پیتر تدوکس مترجم آمریکایی است.

هیات داوران سال جاری 155 کتاب را آنالیز نموده اند و فهرست اولیه جایزه را 4 دسامبر 2019 منتشر می نمایند.

فهرست نهایی 8 ژانویه 2020 و نام برنده 2 مارس 2020 (12 اسفند 1398) اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 524

به "جایزه تیلور کانادا به نقطه آخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه تیلور کانادا به نقطه آخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید