مکان های ترسناک مشهد را دیده اید؟

به گزارش ورزش من و تو، وقتی صحبت از بلیط هواپیما مشهد به میان می آید، اولین چیزی که به فکر اغلب ما ایرانی ها می رسد سفری زیارتی مذهبی است. اما این تنها چیزی نیست که در این کلان شهر قدیمی و بزرگ وجود دارد. در واقع یکی از ویژگی های این شهر پتانسیل فراوانی است در زمینه جذب توریست دارد.

مکان های ترسناک مشهد را دیده اید؟

وجود حرم امام هشتم شیعیان، خانه های تاریخی با معماری های مجذوب نماینده چند صد ساله، جاذبه های طبیعی متنوع اعم از کوهستان و جنگل و دشت، مراکز خرید سنتی و مدرن، جاذبه های تاریخی، پارکهای آبی مجهز و بسیاری موارد از این دست، تور مشهد را به توری ایده آل برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل نموده است. امروز نیز در این مقاله قصد داریم تا با جاهای ترسناک مشهد آشنا شوید.

گردشگری وحشت: سفر به مکان های ترسناک

سفر کردن در اغلب افراد به منظور دستیابی به آرامش و رها شدن از کار و زندگی روزمره انجام می شود. اما در این میان هستند افرادی که از گردشگری به مقصود کاملا متفاوتی استفاده می نمایند. ماجراجویی های ترسناک همراه با ترشح آدرنالین، از جمله انگیزه های افرادی است که به گردشگری وحشت علاقمند هستند.

به عنوان مثال برای کارمندان سخت کوش ادارات مرکز، خرید یک بلیط هواپیما مشهد و سفر به مکان هایی که در این مقاله معرفی می کنیم، می تواند شروع یک تجربه هیجان انگیز و تازه باشد و خستگی کار مداوم روزانه را از تن به در کند. بنابراین در صورتی که فاقد روحیه ماجراجویی هستید و به عبارتی دل شیر ندارید، از مکان های ذکر شده در این مطلب جدا دوری کنید.

جنگل جیغ

جنگل جیغ در روستای سربرج و در جنوب شهر مشهد واقع شده است. این جنگل زیبا، کهن سال و مرموز تا مرکز شهر مشهد تنها 32 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین در صورتی که با اتومبیل شخصی سفر نمی کنید، می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد به این شهر زیبا آمده و پس از رزرو هتل، با خودروهای مسافربری به این منطقه سفر کنید.

این جنگل از دیرباز به باور مردم محلی و ساکنان روستای سربرج، جنگلی نفرین شده بوده است. بسیاری از مردم محلی اعتقاد دارند که این جنگل محل زندگی جن ها و شیاطین است. اگرچه بعضی دیگر از محلی های این منطقه صدای ترسناک جیغ را ناشی از وجود ملخ هایی می دانند که در درخت های این جنگل پنهان شده اند. بعضی دیگر نیز معتقد هستند این صدا ناشی از پیچیدن باد در میان برگهای درختان است. اما این صدا هیچ شباهتی به صدای جیرجیرکها یا صدای باد ندارد. نکته رعب انگیزتر این که، صدای مذکور بیشتر به صدای جیغهای زنی شباهت دارد که انگار زنده زنده در حال سوختن در آتش است.

جنگل جیغ

اگر در روز روشن پا به این جنگل بگذارید به احتمال فراوان چیز ترسناکی عاید شما نخواهد شد و تنها میتوانید از طبیعت و زیباییهای دل‌انگیز و بکر این مکان لذت ببرید. اما همین که هوا رو به تاریک شدن می رود، صدای وحشتناکی بر کل جنگل سایه می اندازد. تصور کنید در یک روز تعطیل به همراه خانواده به این شهر آمده و در این جنگل کمپ زده‌اید. همین که خورشید از زمین روی بر میگرداند سر و صداهای عجیبی به گوش شما و خانوادهتان میرسد. بنابراین در صورتیکه با خانواده سفر نموده‌اید و کودک به همراه خود دارید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از غروب خورشید جنگل جیغ را ترک کنید. زیرا همیشه اتفاق می افتد که عده کثیری از گردشگران به منظور استفاده از منظره ها سرسبز و بکر این جنگل در روشنی روز پا به آن گذاشته اند، اما همین که آفتاب غروب نموده و صدای رعب انگیز شنیده می شود، همگی سراسیمه گریخته و فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

همانطور که گفتیم نفرینی و شیطانی بودن این جنگل ریشه در باورهای قدیمی مردم محلی این منطقه دارد و تاریخ آن به صدها سال پیش باز می شود. اما صدای جیغی که در این جنگل شنیده می شود، به تازگی و از سال 1390 شروع شده و این باورها را تقویت نموده است. ترکیب این صدای مهیب و وحشت آور با افسانه‌ها و قصه‌های قدیمی‌ای که در خصوص این جنگل نقل شده است، جنبه های ماورایی و ترسناک جنگل جیغ را افزایش داده است. در این منطقه بعلاوه دره ای وجود دارد، که یک رود از روی آن می گذرد. تا سال 90 این رود در فصل تابستان خشک می شد. اما نکته شگفت انگیز اینجاست که مقارن شروع صدای جیغ در این جنگل، یعنی از سال 90 تا به امروز، این رودخانه دیگر هرگز خشک نشده و در همه فصول سال، جاری و پر آب به جای مانده است. عجیب است نه؟!

سایر اماکن ترسناک شهر مشهد

مکانهای ترسناک دیگری هم در این شهر وجود دارد. در این خصوص میتوان از خانه تاریخی توکلی، و دره اجنه نام برد. خانه توکلی یکی از خانه‌های تاریخی و زیبای مشهد است که متاسفانه در حال حاضر به مخروبهای تبدیل شده است. این خانه نیز به باور همسایه‌ها محل زندگی ارواح و اجنه است. بسیاری از اهالی رفت و آمدهای موجودات عجیبی را در این خانه متروک گزارش نموده‌اند. البته با توجه به مخروبه و متروکه بودن خانه توکلی میتوان احتمال داد که این رفت و آمدها به وسیله افراد معتاد یا بیخانمان اجرا شده است.

بعلاوه دره اجنه نیز در فاصله 60 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است و در روستای اخلمد واقع شده است. ارتفاع 1440 متری این دره در روزهای پر آب بهاری، آبشارهای روح انگیزی را پدید آورده است. البته باید بگوییم قصه‌های ترسناکی که در خصوص این دره زیبا نقل شده است بیشتر به افسانه میماند. زیرا در سال های اخیر هیچ مورد مشکوکی دال بر وجود ارواح و اجنه در این دره مشاهده نشده است.

در خاتمه ضروری است یادآوری کنیم ترس از ندانستن ناشی میشود. هر پدیده ناشناخته‌ای در روزهای ابتدایی ترسناک جلوه میکند. اما وقتی به مرور دلایل علمی آن پدیده کشف شود، ترس را نیز از خود میزداید. بنابراین با قطعیت میتوان گفت که هر کدام از پدیدههای ترسناکی که در اطراف خود میبینیم، از یک علت فیزیکی و علمی ناشی میشود و باورهای ماورائی و متافیزیکی غالبا افسانه و ساخته فکر مردم قدیمی هستند. با این وجود تجربه حضور در مکان هایی مانند جنگل جیغ همیشه میتواند جالب باشد و لحظاتی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. در صورتی که شما هم تا کنون سفرهای ترسناک را تجربه نمودهاید و یا مکانهای مشابهی را میشناسید، در کامنتها برای مان بنویسید و ما را در تجربههای وحشت آور خود شریک کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2014

به "مکان های ترسناک مشهد را دیده اید؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "مکان های ترسناک مشهد را دیده اید؟" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های ترسناک مشهد را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید