توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک های پاتریوت در عربستان

به گزارش ورزش من و تو، یک روزنامه یونانی نوشت که دولت های ریاض و آتن برای استقرار موشک های پاتریوت ارتش یونان در خاک عربستان به توافق اولیه دست یافته اند.

توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک های پاتریوت در عربستان

برای دریافت خدمات شرایط اقامت یونان با ما همراه شوید و به راحتی نه تنها اقامت اروپا را بدست بیاورید بلکه گامی در جهت دریافت شهروندی اروپا بردارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع آگاه یونانی به روزنامه کاثیمرنی گفتند که دولت سعودی و یونان به توافق اولیه برای استقرار موشک های پاتریوت در خاک عربستان دست یافته اند.

به نوشته وبگاه النبأ، منابع یونانی به این روزنامه گفتند که دو طرف همچنان در حال رایزنی در مورد بحث های فنی و انتقال و راه اندازی این سامانه دفاعی هستند اما توافق اولیه چندین هفته است که به امضاء رسیده است.

منابع یونانی همچنین گفتند که این اقدام دولت سعودی در پی تمایل ریاض برای تقویت بنیه دفاعی خود در پی حملات به آرامکو صورت می گیرد.

وبگاه النبأ در ادامه نوشت که یونان نیز در نتیجه فشارهای آمریکا برای حضور در منطقه خلیج فارس، به سوی امضای این توافق کشیده شده است. آتن پیش از این نیز یک فروند ناو جنگی برای حضور در کنار نیروی دریایی کشورهای غربی تحت رهبری آمریکا به خلیج فارس اعزام نموده بود.

همچنین این خبر سه ماه بعد از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو منتشر می گردد؛ حمله ای که گفته شد چند لایه پدافندی پاتریوت آمریکایی را پشت سر گذاشت و با حمله به تأسیسات نفتی، فراوری حدود شش میلیون بشکه نفت سعودی در روز را متوقف کرد.

شبکه العربیه در دهم آذر ماه نیز گزارش داد که دولت سعودی در توافقنامه ای با یک شرکت آمریکایی میخواهد ضمن آموزش کادر نظامی خود، سامانه های دفاع هوایی پاتریوت را نیز ارتقا دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 693

به "توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک های پاتریوت در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک های پاتریوت در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید