تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی

به گزارش ورزش من و تو، کاغذ دیواری، جلوه زیبایی به دیوار های اتاق می دهد و معمولا در معرض کثیفی به ویژه گرد و غبار قرار می گیرد. اگر دوست دارید کاغذ دیواری های شما زیبا و درخشان باشد آموزش مرحله به مرحله تمیز کردن کاغذ دیواری را در این مطلب بخوانید.

تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

خبرنگاران | سرویس خانه داری - معمولا توجه زیادی به تمیز کردن کاغذ دیواری نمی کنید، مگر اینکه بهار و سال نو نزدیک شود یا اینکه کودک شما کاغذ دیواری را با دفتر نقاشی اشتباه بگیرد اما کاغذ دیواری گرد و غبار را جذب می کند و نیاز به تمیز کاری مرتب دارد. خبرنگاران در این مطلب طی چند مرحله به شما می آموزد چگونه با انجام حرکات ساده و استفاده از مواد مناسب کاغذ دیواری منزلتان را مثل روز اول تمیز و براق کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری به صورت معمولی

1- جنس کاغذ دیواری خود را تشخیص دهید. بسته به نوع و مدل کاغذ دیواری که روی دیوار شما نصب شده است راه تمیز کردن کاغذ دیواری را انتخاب کنید.

نکات مورد توجه:

  • کاغذ دیواری از جنس وینیل یا غیر قابل شتسشو را نباید با دستمال مرطوب یا اسفنج ضخیم تمیز کنید، زیرا باعث خراشیده شدن و از بین رفتن کاغذ دیواری می شود.
  • کاغذ دیواری از جنس اکریلیک یا قابل شستشو را به راحتی می توانید با دستمال مرطوب تمیز کنید و نگران خیس شدن آن نباشید.
  • کاغذ های دیواری غیر قابل شستشو را با یک ابر نرم و مناسب تمیز کنید که به خوبی گرد و غبار روی آن را از بین می برد.

2- برای کاغذ دیواری های قابل شتسشو، درون یک ظرف یک لیتر آب گرم و دو قاشق غذا خوری مایع ظرف شویی بریزید و خوب هم بزنید. یک پارچه نرم یا یک دستمال حوله ای را به محلول آغشته کنید و روی کاغذ دیواری بکشید. تمام قسمت های کاغذ دیواری را با این دستمال مرطوب خوب پاک کنید و آلودگی و کثیفی روی آن را از بین ببرید.

نکات مورد توجه:

  • ابتدا محلول تمیز کننده را روی یک قسمت کاغذ دیواری که پشت مبل یا گلدان است و دیده نمی شود تست کنید، سی دقیقه صبر کنید اگر این محلول رنگ کاغذ دیواری را خراب نکرد برای تمیز کردن کاغذ دیواری از آن استفاده نمایید.
  • از مقدار زیاد مایع ظرف شویی برای ترکیب با آب گرم استفاده نکنید، مقدار زیاد این مایع باعث چسبیدن گرد و غبار روی کاغذ دیواری می شود.

3- درون یک سطل بزرگ مقدار مناسبی آب ولرم بریزید. یک دستمال نرم یا حوله مناسب تمیز بردارید و داخل آب فرو کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. سپس کاغذ دیواری را با این دستمال مرطوب خوب پاک کنید و مواد شوینده را از روی آن بزدایید. با یک حوله خشک دیگر بلافاصله سطح کاغذ دیواری را خشک کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری از گرد و غبار

1- بهترین روش برای تمیز کردن گرد و غبار روی کاغذ دیواری، استفاده از جارو برقی است. سر برس دار جارو برقی را روی لوله جارو برقی قرار دهید، تمام قسمت کاغذ دیواری را با جارو برقی جارو بکشید و گرد و غبار روی آن را از بین ببرید.

2- یک روش دیگر برای از بین بردن گرد و غبار روی کاغذ دیواری استفاده از طی حوله ای است. یک طی حوله ای تهیه کنید، سر این طی ها معمولا از پارچه های میکروفیبر استفاده شده است. پس با خیال راحت طی حوله ای را روی کاغذ دیواری بکشید و گرد و غبار را به راحتی از بین ببرید.

3- می توانید با یک پارچه نرم و مناسب هم گرد و غبار روی کاغذ دیواری را تمیز کنید. سعی کنید برای تمیز کردن مدام پارچه را عوض کنید تا پارچه کثیف روی کاغذ دیواری لکه ایجاد نکند.

همچنین بخوانید: روش های کاربردی برای تمیز کردن شیشه و پنجره

پاک کردن لکه از کاغذ دیواری

1- اگر روی کاغذ دیواری لکه های رنگ افتاد، ابتدا قسمت های سفت و قابل برداشتن را با تیغه تیز چاقو به آرامی بردارید، سپس یک حوله کاغذی روی لکه رنگ قرار دهید. اتو را در پایین ترین درجه گرم کنید سپس اتو را روی حوله کاغذی بگذارید، یک دقیقه اتو را نگه دارید، سپس اتو را برداشته و حوله کاغذی را از کاغذ دیواری جدا کنید. به این ترتیب لکه رنگی روی حوله کاغذی می افتد و کاغذ دیواری شما تمیز و پاک می شود.

2- برای حذف لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری، از پاک کن استفاده کنید. به آرامی پاک کن را روی لکه های اثر انگشت بکشید.

راه حل دیگر برای پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری های قابل شستشو استفاده از محلول آب و مایع ظرف شویی است. با یک دستمال نرم این محلول را روی اثر انگشت بکشید و سپس آن را با دستمال مرطوب دیگری خشک کنید.

یک روش دیگر برای از بین بردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری، به کار بردن یک قطعه نان است. یک تکه نان را خمیری کنید و روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان اثر انگشت روی کاغذ دیواری را از بین خواهد برد.

3- با حوله کاغذی و اتو لکه های چربی روی کاغذ دیواری را از بین ببرید. اتو را روی پایین ترین درجه گرم کنید، حوله کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را روی حوله کاغذی برای یک دقیقه نگه دارید. با حرارت اتو چربی روی کاغذ دیواری به حوله کاغذی منتقل می شود.

روش دیگر برای از بین بردن لکه چربی استفاده از پودر تالک یا همان پودر بچه است. روی لکه چربی مقدار مناسب پودر بچه بپاشید و ده دقیقه اجازه دهید بماند، سپس با یک برس یا اسفنج خشک پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

کلام آخر

گاهی تمیز کردن کاغذ دیواری غیر ممکن یا با تاثیر کمی است که در این صورت به جای صرف زمان و انرژی بهترین راه حل تغییر کاغذ دیواری قدیمی خود با انواع مدل کاغذ دیواری سه بعدی است . به نظر شما چه راه حلی برای تمیز کردن کاغذ دیواری مناسب است؟ شما از چه راههایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: Wikihow

منبع: setare.com
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1391

به "تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن کاغذ دیواری با روش های ساده و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید