تلاقی دیجیتال و مینیمال در آثار تصویرگر مالزیایی

به گزارش ورزش من و تو، لیم هنگ سوی (گرافیست و تصویرگر) اهل کشور آسیایی مالزی، تلاش دارد با دستمایه قرار دادن سوژه های عجیب و غریب به تولید آثار دیجیتال و البته مینیمالیستی بپردازد. گاردین برخی از آثار او با موضوع گربه را منتشر کرده است.

تلاقی دیجیتال و مینیمال در آثار تصویرگر مالزیایی

به گزارش خبرنگاران، هنر صرفا چند رشته قدیمی و کلاسیک نیست و رشته های متعددی دارد که بر اساس خلاقیت هنرمندان کشورهای مختلف روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

مقوله دیجیتال هنر یا ابزار

هنر دیجیتال که یکی از دستاوردهای زندگی مدرن است امروز طرفداران بسیاری دارد. هنر دیجیتال محدود به یک یا دو رشته نیست و تقریبا هنرمندان تمام رشته به طور کم و بیش می توان از وجود آن بهره ببرند. از مقطعی به بعد بود که هنر عکاسی از آنالوگ به دیجیتال تغییر ماهیت داد و دیری نگذشت که سینما هم به ابزار و ادوات مجهز شد. دوربین های فیلمبرداری در مدت زمانی کوتاه پیشرفت بسیار کردند و صدابرداری هم با وجود بستر دیجیتال ره صدساله را در جهت کامل شدن یک شبه پیمود. هنر دیجیتال در موسیقی هم بسیار مورد توجه بوده است. با وجود نرم افزارها و سمپل ها و سازهای مجازی است که حال هر موزیسین یکی از اتاق های خانه اش را به استودیویی کوچک اما مجهز تبدیل کرده است. و به مدد وجود بستر دیجیتال است که هر شخص در هر سطح و با هر مقدار دانش می تواند آهنگسازی کند یا به خوانندگی بپردازد. به همین دلیل باید گفت شاید عرصه دیجیتال در ایران بیش از آنکه باعث ارتقاء و تکامل موسیقی شود آن را دچار آسیب هایی کرده است؛ به خصوص در سبک پاپ که عمده طرفداران آن عامه مردم هستند.

هنر دیجیتال نامحدود و گاه شگفت انگیز

اما هنر دیجیتال محدود به هنرهایی چون سینما، تئاتر و موسیقی نیست و هنرهای تجسمی هم به سهم خود از آن بهره برده است. در این میان یکی از هنرهایی که نسبت به باقی رشته ها بهره بیشتری از ادوات دیجیتال برده تصویرگری است. حال تعداد زیادی از هنرمندان ایرانی و خارجی به فعالیت در عرصه نقاشی دیجیتال مشغول هستند. با توجه به شواهد و نحوه عملکرد هنرمندان داخلی می توان گفت نقاشی دیجیتال در ایران نسبت به دیگر کشورها طرفداران کمتری دارد.

تلاقی دیجیتال و مینیمال در آثار تصویرگر مالزیایی

Lim Heng Swee / لیم هنگ سوی (گرافیست و تصویرگر)، هنرمندی اهل کوالالامپور واقع در کشور مالزی یکی از تصویرگران عرصه دیجیتال است که رسانه گاردین ضمن توضیح درباره او و نحوه فعالیت هایش، برخی از آثار او را منتشر کرده است.

تصاویر عجیب 1500 جایگاه تلنبار شده در استانبول در شکاف دو ساختمان | جایگاه های پرمعنا در شهری که غرب و شرق را به هم وصل می کند

وقتی احمد رضا احمدی جا پای سهراب سپهری می گذارد | نمایش تابلوی ناتمام زنده یاد ایران درودی | گالری گردی در دومین هفته شهریور

لیم هنگ سوی تصویرگر و گرافیستی است که در خلق و ارائه آثار دیجیتال فعال و خلاق است. او از سال 2019 تا به امروز گربه ها را دستمایه خلق آثارش قرار داده است. او خودش تا به امروز گربه ای نداشته اما گربه های ولگرد کشور و اطراف محل زندگی اش را سوژه آثارش قرار می دهد.

لیم معتقد است گربه ها تنها و مرموز هستند اما در عین حال ظرافت هایی دارند که می توان به واسطه هنری چون نقاشی آن ها را مورد بازنگری های هنرمندانه قرار داد.

لیم هنگ سوی درباره گربه ها و سوژه قرار دادن آن ها می گوید شکل بدن گربه هایی که روی زمین دراز می کشند بسیار شبیه کوه هستند. به همین دلیل لیم تصمیم گرفته به واسطه هنر مینیمال و ترکیباتی که مدنظر دارد چشم انداز ها رنگارنگ خلق کند.

گفتنی است لیم هنگ سویی از آن دسته هنرمندان است که تخیل را عنصر مهم و بی پایانی می داند. سوژه های انتخابی او همیشه برای طرفداران و مخاطبانش جالب بوده اند و آثارش در نشریه ها و سایت های معتبر منتشر شده اند. در ادامه پس از دیدن چند اثر با موضوعات متنوع، آثار لیم با موضوع گربه پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

برخی آثار لیم هنگ سویی با موضوعات متنوع:

خورشید و نگاه مینیمالیستی تصویرگر به این عنصر مهم طبیعت

نگاه فانتزی تصویرگر مالزیایی به میوه های تابستانی

بدن انسان سوژه دیگر هنرمند برای خلق اثری فانتزی و مینیمال

طبیعت در چمدان تصویری دیگر از لیم هنگ سوی

در ادامه برخی از آثار لیم هنگ سوی با موضوع گربه مرور می شود:

امواج دریا که گربه هایی در آن پدیدار شده اند

مواجهه تخیلی گربه و گلدان/ گربه برگ های گلدان را با پنجول هایش شکل می دهد

بهره گیری از آناتومی گربه در ارائه اثری مینیمال

کوه، خورشید و گربه اثر دیگری از لیم هنگ سوی

نگاهی فانتزی به گربه در آسمان شب که با رنگ های سرد خلق و ارائه شده است

استتار گربه در میان گل هایی تخیلی در فضایی دو بعدی

اثری دیگر با موضوع گربه و طبیعت

بهره گیری از چشم های گربه برای ارائه اثری مینیمال و فانتزی

مشعل المپیک از دید تصویرگر مالزیایی با نگاهی فانتزی

کوه، خورشید و گربه ای بازیگوش اثری دیگر از لیم هنگ سوی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2082

به "تلاقی دیجیتال و مینیمال در آثار تصویرگر مالزیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاقی دیجیتال و مینیمال در آثار تصویرگر مالزیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید