تصویر خیره کننده هابل از یک نیروگاه کهکشانی

به گزارش ورزش من و تو، تلسکوپ فضایی هابل ناسا عکس خیره کننده ای از کهکشان مارپیچی NGC 3254 گرفته که به نام نیروگاه کهکشانی شناخته می شود.

تصویر خیره کننده هابل از یک نیروگاه کهکشانی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل،تلسکوپ فضایی هابل ناسا عکس خیره کننده ای از کهکشان مارپیچی NGC 3254 گرفته که به نام نیروگاه کهکشانی شناخته می شود.

کهکشان مارپیچی NGC 3254 در دسته کهکشان های سیفرت قرار می گیرد که یکی از دو گروه عظیم هسته های کهکشانی فعال، همراه اختروشها هستند.

کهکشان های سیفرت تقریباً 10 درصد از کهکشان ها را تشکیل می دهند، آنها هسته های فوق العاده فعال دارند و حاوی سیاهچاله های عظیم هستند؛ سیاهچاله های کلان جرم سیاه چاله هایی هستند که جرمی بین یک میلیون تا یک میلیارد برابر بیشتر از یک سیاهچاله معمولی دارند.

کهکشان مارپیچی NGC 3254 در صورت فلکی لئو مینور است که تقریباً 118 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد نخستین بار در مارس 1785 از طریق ویلیام هرشل، منجم کشف شد.

بر اساس بیانیه ناسا، کهکشان های سیفرت که تقریباً 10 درصد از کل کهکشان ها را تشکیل می دهند، دارای هسته های فوق العاده فعال هستند.

ناسا توضیح داد، در ابتدا به نظر می رسد کهکشان NGC 3254، کهکشان مارپیچی معمولی است، اما در واقع یک کهکشان سیفرت است که به بهترین وجه در نور خارج از طیف مرئی مشاهده می شود.

دوربین میدان باز 3 تلسکوپ فضایی هابل که توانایی رصد در طیف فرابنفش، نور مرئی و طیف نزدیک فروسرخ را دارد، عکسی ترکیبی از مشاهدات اعماق آسمان خود در نور مرئی و فروسرخ به نمایش گذاشته که کهکشان مارپیچی NGC 3254 را با جزئیات زیاد نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1659

به "تصویر خیره کننده هابل از یک نیروگاه کهکشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر خیره کننده هابل از یک نیروگاه کهکشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید