تبعات خطرناک رودخانه های آلوده رشت

به گزارش ورزش من و تو، فرماندار رشت با بیان اینکه آموزش به مردم تلفات و خسارت های ناشی از وقوع بحران را کاهش می دهد، گفت: ساماندهی نکردن رودخانه های رشت تبعات خطرناکی را برای این منطقه به دنبال دارد.

تبعات خطرناک رودخانه های آلوده رشت

جهت دریافت خدمات اجرای سایبان پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از تسنیم، میرشمس مومنی زاده اظهار کرد: شهرستان رشت در استان گیلان دارای رودخانه ها و آب بندان های فراوان و متعددی است که در هنگام بروز بحران های احتمالی نظیر سیلاب عدم ساماندهی این حوزه ها خسارت ها و تبعات بسیار خطرناکی را برای این منطقه به دنبال دارد.

فرماندار رشت گفت: مباحث مربوط به مدیریت بحران، یکی از موضوعاتی بوده که در حوزه خدمات عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین دستگاه های مختلف اجرایی باید نسبت به این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشند زیرا هر گونه غفلت در انجام مأموریت ها خسارت های جبران ناپذیری را به بار می آورد.

مومنی زاده اعلام کرد: طبق اطلاعات و آمارهای موجود تقریباً یک چهارم مردم دنیا در معرض خطرات محیطی و سایر تهدیدات هستند، بنابر همین امر مدیریت بحران مجموعه اقداماتی است که برای کنترل انجام می گردد تا به سبب انجام آن تلفات انسانی ناشی از حوادث غیرمترقبه به حداقل ممکن رسیده و خسارات کاهش یابد.

فرماندار رشت اعلام کرد: وقوع بلایا و بحران های طبیعی امری غیرممکن بوده و باید سطح بروز تلفات و خسارات را در چنین مواقعی کاهش دهیم، در حال حاضر 43 نوع بلایای طبیعی در سطح دنیا شناسایی شده است که از میان این ها 33 مورد آن در کشور ما وجود دارد.

وی اضافه نمود: با وجود کشته شدن 200 هزار نفر در 90 سال گذشته در ایران به علت بلایای طبیعی باید به این موضوع توجه داشت که 76 درصد از این تلفات بیان شده مربوط به وقوع زلزله، 12 درصد سیلاب و 11 درصد دیگر به علت وقوع سایر بلایای طبیعی بوده است بنابراین باید برای کاهش این آمارهای نگران کننده کاری کرد.

فرماندار رشت گفت: رودخانه های موجود در این شهرستان، سیلابی شدن آن ها در مواقع بروز بحران و جلوگیری از خسارات ناشی از طغیان آن ها مؤلفه هایی مهم برای ستاد مدیریت بحران است که قصد داریم با ساماندهی و تثبیت این رودخانه ها و با حفظ آمادگی دستگاه های مختلف اجرایی خسارات ناشی از سیلاب را کاهش دهیم.

مومنی زاده اضافه نمود: بارش برف شدید در شهرستان رشت که ارتفاع آن بعضی اوقات حتی به یک متر و نیم هم رسیده یکی از بحران هایی است که باید برای کنترل آن برنامه ریزی گردد به همین دلیل برنامه ساماندهی رودخانه ها و آب بندان های شهرستان رشت که هم اینک در حال اجراست در کاهش آسیب ها یاری بزرگی می نماید.

فرماندار رشت اظهار کرد: دو بانک جامع اطلاعاتی شامل نیروی انسانی و تعداد ماشین آلات برای مقابله با مواقع بحرانی و خدمات دهی به مردم تهیه شده و در حال حاضر 800 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین اعم از دولتی و خصوصی برای استفاده در مواقع بحران در این بانک اطلاعاتی جامع موجود است.

وی اعلام کرد: آموزش، مقاوم سازی ساختمان های مسکونی و اعطای تسهیلات از جمله خدماتی است که باید به مردم برای کاهش هر چه بیشتر میزان خسارت های بحران ارائه گردد و فرمانداری رشت به همین دلیل به یاری دستگاه های اجرایی فعالیت های بسیار خوبی را در حوزه های یاد شده انجام داده و در دست اجرا دارد.

مومنی زاده اظهار کرد: حفظ آمادگی های لازم برای مواجهه با بلایای طبیعی برای دستگاه ها ضروری بوده و برای کاهش خسارات ناشی از وقوع بحران، فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آموزش های همگانی در قالب یک اکیپ متشکل از کارشناسان خبره دستگاه های مختلف اجرایی به مردم شهرستان رشت ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 679

به "تبعات خطرناک رودخانه های آلوده رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات خطرناک رودخانه های آلوده رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید