آنالیز راهکارهای گسترش روابط مالی و فرهنگی استان قم با لین شیای چین

به گزارش ورزش من و تو، راهکارهای گسترش روابط مالی و فرهنگی استان قم با شهر مسلمان نشین لین شیای چین در نشست استاندار قم با مقامات شهر خودمختار لین شیا مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز راهکارهای گسترش روابط مالی و فرهنگی استان قم با لین شیای چین

با ما همراه باشید و با سفر به چین در بهار از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در سومین روز از سفر خود به استان گانسوی چین و با استقبال رسمی فرماندار و نماینده حزب حاکم چین، وارد شهر خودمختار و مسلمان نشین لین شیا شد.

آنالیز فرایند اجرای تفاهم نامه قبلی همکاری قم با لین شیا در حوزه های فرهنگی و گردشگری از جمله شرکت در نمایشگاه غذای حلال، ایجاد رشته زبان فارسی در دانشگاه لین شیا و متقابلاً ایجاد زبان چینی در دانشگاه های قم از مهم ترین دستور کار نشست مشترک استاندار قم و هیئت همراه با فرماندار و مقامات بخش های دولتی و خصوصی لین شیا بود که در محل فرمانداری این شهر برگزار گردید.

فرماندار لین شیا در این جلسه با ابراز خرسندی از گسترش روابط تجاری، مالی و فرهنگی استان قم با شهرهای مسلمان نشین چین، از پیگیری های انجام شده در زمینه اخذ مجوز از دولت مرکزی چین برای ایجاد رشته آموزش زبان فارسی در دانشکده فناوری شهر لین شیا اطلاع داد و گفت: از امسال پذیرش دانشجو در این رشته با ظرفیت 45 نفر انجام می گردد.

بازدید از مدرسه علمیه شهر لین شیا و ملاقات با طلاب علوم دینی از دیگر برنامه های کاری استاندار قم در سفر به شهر لین شیا بود.

شهر لین شیا شهری دارای حکومت خودمختار در استان گانسو با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و دویست هزار نفر است. 60 درصد از جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند. فراوریات کشاورزی، صنایع تبدیلی و غذایی با موضوع فراوری غذای حلال از توانمندی های این شهر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 747

به "آنالیز راهکارهای گسترش روابط مالی و فرهنگی استان قم با لین شیای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهکارهای گسترش روابط مالی و فرهنگی استان قم با لین شیای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید