ببینید ، چه خبر از رویا درنای بلژیکی که حال سفر با امید را نداشت؟ ، زندگی زیر مه پاش در گرمای تابستان ایران

به گزارش ورزش من و تو، مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره آخرین شرایط رویا درنای بلژیکی که در فریدونکنار زندگی می نماید، توضیحاتی ارائه کرد.

ببینید ، چه خبر از رویا درنای بلژیکی که حال سفر با امید را نداشت؟ ، زندگی زیر مه پاش در گرمای تابستان ایران

به گزارش خبرنگاران، درنای سیبری درحالی سال ها تنها به استان مهاجرت می کرد سال جاری سفر متفاوتی برایش رقم خورد و با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی اش خاتمه داده شد.

درنای امید پس از 130 روز زمستان گذرانی یک روز زودتر از سال قبل در تاریخ 14 اسفند ماه سال 1401 همراه با درنای رویا تالاب فریدونکنار را ترک کرد اما همانطور که پیش بینی شده بود درنای بلژیکی قادر به همراهی با درنای امید نبود و بیستم اسفند ماه سال گذشته در منطقه عباس آباد زنده گیری و به وسیله اداره کل حفاظت محیط زیست به منطقه فریدونکنار منتقل شد.

تمامی موارد نگهداری درنای رویا با هماهنگی مرکز بلژیک اندیشیده شد و در ارتباط با شرایط هوای شرجی و همه موارد ملحوظ نظر نهاده شد.

کوروس ربیعی مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره اوضاع تابستانگذرانی درنای بلژیکی در اوجاکله فریدونکنار اظهار کرد: باتوجه به شرایط هوای شرجی بحث مهپاش و خنک کننده هوا برای درنای رویا در محل تالاب بین المللی فریدونکنار نصب شد.

وی با اشاره به اینکه چهار ماه از نگهداری رویا در سازه نگهداری موقت در اوجاکله می گذرد، اضافه نمود: حدود 100 روز دیگر تا برگشت امید زمان به جای مانده است .

مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه تا به امروز رویا در شرایط خوبی بسر می برد، توضیح داد: می توان پس از آبگیری تالاب در 3 ماه آینده و ورود دسته جات اولیه پرندگان مهاجر، رهاسازی مجدد رویا را در منطقه ببینیم که در این صورت فرصت دیگری به امید برای همراهی با درنای امید خواهد بود.

ربیعی گفت: سیستم خنک کننده که از قبل قولش را داده بودیم در تاریخ 13 تیر ماه سال جاری در محل سازه درنای رویا نصب و به اجرا در آمد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2222

به "ببینید ، چه خبر از رویا درنای بلژیکی که حال سفر با امید را نداشت؟ ، زندگی زیر مه پاش در گرمای تابستان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، چه خبر از رویا درنای بلژیکی که حال سفر با امید را نداشت؟ ، زندگی زیر مه پاش در گرمای تابستان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید